Ridabu - Valdres FK » Black River Park » 26. mai 2024 14.00
26. mai 2024 14.00
Valdres FK  -  Kolbu KK

6 poeng på 4 dager

Det var en produktiv uke for juniorgutta våre i forrige uke hvor de tok med seg 6 poeng på bare 4 dager i G19 Elite. På hjemmebane har gutta foreløpig gjort rent bord!

Det hele startet med at nabo Nordre Land/Torpa/Etnedal kom på besøk onsdag 24. april. En meget solid kamp endte med kopi av resultatet fra første hjemmekamp i seriespillet; hele 6-0! Våre gutter tok tak fra start og allerede etter 3 minutter satte Ola Bordewich Strøm inn 1-0 etter en corner fra Mikkel Lysne Bellika. Sistnevnte slo også frisparket som endte med et selvmål fra bortelaget  som forsøkte å styre den vekk fra mål, men endte med å sette den i eget nett etter 18 minutter spilt. 3-0 kom etter 33 minutter spilt når et innøvd cornertrekk ble satt kontant i mål av Viktor Rotevatn Dahlen, og dermed hadde vi en komfortabel ledelse med oss inn i garderoben til pause.

I pausen snakket vi mye om å være profesjonelle og trene på å holde fokus på å gjøre de riktige valgene selv om det kunne bli fristende å bli litt mer ego slik som kampen så ut. Vi strammet opp litt defensivt og gikk utpå for å gjøre en like god andreomgang.

Den andre omgangen startet også som den første ved at Ola Bordewich Strøm etter 53 minutter økte til 4-0. Denne gangen var det dog fra åpent spill og en nydelig gjennombruddspasning fra Thomas Nørstebøen Fossnes serverte Ola alene med keeper som ikke gjorde noen feil. Så var det Bellika sin tur til å servere, men denne gang til August Dygd Moberg som med en god førstetouch åpnet opp lengste hjørne før han satte ballen der med sin andre touch alene med keeper. Strålende gjort av begge to! Kronen på verket var det dog Vemund Killi Grønhaug som satte med et flott hodestøt på Thomas Fossnes´ presise frispark. Dermed endte kampen 6-0 og 3 nye poeng var sikret i snøværet på Blåbærmyra.

Matchposter NIL (H)

Bare tre dager senere skulle vi få kjempe om nye poeng når Elverum kom på besøk på Myra, denne gang i strålende sol. Dette var som ventet en tøffere motstander, men vi tok likevel tak fra start og skapte flere store sjanser gjennom hele den første omgangen uten at ballen helt ville i mål. Derfor var det ekstra frustrerende når Elverum scoret på sin eneste sjanse i den første omgangen etter 26 minutter. Det tok derimot ikke piffen av våre gutter og vi fortsatte å presse på og like før pause fikk vi betalt for strevet og kvaliteten vår. Dog var vi noe heldig ettersom en corner fra Mikkel Lysne Bellika ble stusset i mål av en Elverum-spiller på første stolpe, men det var likevel fullt fortjent at vi var likt til pause.

I pausen snakket vi om å beholde roen og holde kvaliteten oppe i hver handling og vi visste at dersom vi gjorde det ville vi vinne denne kampen. Det gikk gutta utpå og gjorde og etter bare 3 minutter i den andre omgangen får Even Neshagen en soleklar straffe som Marius Lyseng komfortabel satte i mål og dermed var vi i ledelsen. Vi fortsatte å male på med sjanser, men det måtte et nytt straffespark til før vi fikk den forløsende 2-målsledelsen etter at Shemil Edilsultanov ble felt og Marius Lyseng satte nok en straffe i mål etter 58 minutter spilt. Spikeren i kista kom etter 77 minutter når Vemund Killi Grønhaug bryter en overgang for Elverum og fosser fremover i banen før han serverer August Dygd Moberg som iskaldt setter ballen forbi keeper til 4-1.

Dette ble også sluttresultatet og vi tar vårt 6. poeng på 4 dager og har 16-1 i målsforskjell på hjemmebane så langt denne sesongen i G19 Elite. Etter kampen hadde vi en sosial samling på klubbhuset med pizza og diverse leker og konkurranser og vi startet å se frem til neste kamp som er onsdag 8. mai borte mot Hamar IL.

Matchposter Elverum -kopi

mandag 20.05 kl. 15.00