Ridabu - Valdres FK » Black River Park » 26. mai 2024 14.00
26. mai 2024 14.00
Valdres FK  -  Kolbu KK

Knusende borteseier!

Det var duket for toppkamp i 5. divisjon herrer når Valdres FK-herrene tok turen til Gjøvik for å kjempe om 3 poeng mot et Vind lag med full pott og null baklengs på de tre første kampene. Valdrisene dro fornøyde hjem med 3 poeng og 4 nye mål på kontoen.

Begge lag stod med full pott så langt når lagene møttes på Vind kunstgress 15:00 søndag ettermiddag. Lagene fikk kjenne på alt mulig av vær da det var knusktørt og kjempevarmt i sola ved kampstart, men utover i kampen ble det først duskregn før det bøtta ned. I andre omgang kom også vinden, men det hjalp lite for Vind denne gang.

Bortelaget gikk hardt og høyt ut og etablerte umiddelbar dominans i første omgang. Allerede etter 14 minutter sendte Wegger Bergsrud kontant Valdres i føringen etter flott kombinasjonsspill i boksen av Nils Isak Rindal og Knut Olav Veimodet i forkant.

Ti minutter senere får Valdres frispark i farlig område og Kjetil Strandbråten stiller seg opp. Frisparket er godt, men Vind-keeperen redder og gir retur. Der er Knut Olav Veimodet først på plass og dobler Valdresledelsen før 25 minutter er spilt!

Kun fire minutter senere ligger ballen nok en gang i nettet etter at Veimodet banker et hardt innlegg inn i boksen som Vind-spillerne til slutt setter i eget mål. 0-3 før halvtimen er spilt og hjemmelaget er rystet!

Stillingen står seg til pause og i pausen gjør trenerteamet Dahlen og Westgård noen endringer etter at to av Valdresspillerne må ut med småskader. Dermed går bortelaget ut med en helt annen tilnærming i andre omgang.

Likevel er det Valdres som får inn første målet i andre omgang etter at Sander Hansson kontant banker et frispark hardt og lavt i keeperhjørnet fra rundt 20 meter. 0-4 og kampen er i realiteten punktert.

Vind prøver og prøver, men kommer ikke til de store sjansene på et lavtliggende og godt organisert Valdreslag. Men i det 85. minutt får de et trøstemål av det lekre slaget når Lasse Tveten drar seg innover i banen og skyter fra utenfor hjørnet på 16-meteren og bøyer ballen i lengste kryss. Slike mål får man ikke gjort mye av, men det ble også beholdningen for Vindlaget som slipper inn sine første mål for sesongen og går på første tap/poengtap.

Dermed er det Skreia som topper tabellen før de kommer til Blåbærmyra førstkommende fredag, dog med en kamp til mer spilt enn Valdresgutta. Det er med andre ord duket for en ny toppkamp allerede fredag 27. mai 20:00 på Blåbærmyra og vi håper å se så mange som mulig på tribunen og heie laget frem!

Her kjem Dragen..!

mandag 20.05 kl. 15.00