Ridabu - Valdres FK » Black River Park » 26. mai 2024 14.00
26. mai 2024 14.00
Valdres FK  -  Kolbu KK

Toppklubber vil se Valdres-spillere

Sesongens siste fotballkamp går på Blåbærmyra lørdag, da Valdres får besøk av andrelaget til Raufoss. To Valdres-spillere er i søkelyset til Tippeligaklubber nå ved sesongavslutningen: Rafael Veloso (bildet) og Ola Adeyemo.

Rafael Veloso skal i november trene med Vålerenga ei uke. Klubben skal først og fremst være på jakt etter en ny andrekeeper, og det skal være en portugisisk trener som har tipset Vålerenga. Veloso har kontrakt med Valdres FK ut sesongen 2018, så det vil eventuelt bli snakk om et salg til Oslo-klubben.

Også Ola Adeyemo er interessant for andre klubber. Lørdag kommer en representant for Sogndal til Blåbærmyra for å se engelskmannen. Adeyemos kontrakt med Valdres går ut ved sesongslutt, så han er fri til å reise dit han vil. Men det er i alle fall interessant å merke seg at Valdres FK kan fungere som et springbrett til toppfotballen, dersom spillerne selv er gode nok.

DSC_6257.JPG

Valdrisene er ellers sugne på revansje for 1-4 på Toten i vårsesongen. Raufoss 2, med tidligere Valdres-spiller Manuel Hervas som spillende trener, er alt klare for nedrykk. Men de vil nok også denne gangen by på god motstand, og Valdres må ta fram sitt beste om det skal bli seier. Blir det tre poeng så blir det trolig sjuendeplass på tabellen, men både Lokomotiv Oslo og Gjøvik-Lyn kan gå forbi med tap.

Så får vi håpe at den gode statistikken vi har mot Raufoss på Blåbærmyra holder også denne gangen.

Kampen begynner kl. 1400.

mandag 20.05 kl. 15.00
Valdres FK 2 - Vang FK