Ridabu - Valdres FK » Black River Park » 26. mai 2024 14.00
26. mai 2024 14.00
Valdres FK  -  Kolbu KK

Tre på rad!

Valdres Fk G16 tok sin 3. seier på rad søndag ettermiddag. Denne gangen mot lederlaget Gran.

Vi gjør 1-0 etter to minutter ved Anders Kolstadbakken. Vi bryter en igangsetting fra Gran,slår hurtig ut på kant og 45 grader inn igjen, der Anders bredsider ballen i mål. Utover i omgangen er det Gran som tar over og styrer spillet. De produserer også et par gigantiske sjanser, uten å klare å sette ballen i mål.
I pausa gjør vi 5 bytter.  Vi starter andre omgang svakt. Det er Gran som styrer spillet. De utligner til 1-1 etter at de kommer rundt på kant og slår inn foran mål.
Gran fortsetter og presset på, og går opp til 1-2 på corner når det står i 16 min. Vi går da over til 4-4-2,  med Andreas ut på kanten. Setter våres mest løpsterke spillere sentralt, og flytter opp Sondre Bøhn Evensen som spiss ved siden av Benjamin. Dette bærer frukter
Vi utligner til 2-2 når det står igjen 6 min. Vi klarer og skape et skikkelig press foran Gran sitt mål, og det er Benjamin som banker ballen i mål med venstreslegga. 4 min senere gjør vi 3-2.  Gran går for tre poeng og kjører opp flere spillere
Vi vinner ballen gunstig i midtbaneleddet. Ballen spilles ut til Andreas, som på en touch sender den videre til Halvor som alene med keeper, plasserer ballen i mål
GLIMRENDE :-)

Jeg må berømme gutta for en vanvittig guts og stå på evne i de siste kampene.  Det er morro og se. Fint at Sondre Bøhn Evensen er skikkelig tilbake etter skaden. Synes Kolstadbakken og Markus var utrolig gode i denne kampen, men også Anders Skinningsrud er utrolig bra i sin defensive jobb på backen.

Nå står det igjen 3 kamper av årets sesong. Forhåpentligvis klarer vi også å mobilisere skikkelig i disse kampene. G16 har ikke en eneste gang denne sesongen "toppet " laget, eller spilt ett minutt med antatt første 11, derfor imponerer resultatene meg. At laget og mange av spillerne er i skikkelig utvikling, er helt tydelig :-)

mandag 20.05 kl. 15.00
Valdres FK 2 - Vang FK