Ridabu - Valdres FK » Black River Park » 26. mai 2024 14.00
26. mai 2024 14.00
Valdres FK  -  Kolbu KK

Frigg neste oppgave

Frigg i Oslo er neste oppgave for herrelaget, mens damene starter høstsesongen på Blåbærmyra søndag. Bildet: Gjensyn med Gulowsen & Co.

Forrige gang Valdres møtte Frigg i Oslo gikk det riktig ille; hele 6-0 ble det til osloguttene for to år siden. Bare Wiik, Fera og Høglien er tilbake fra det laget. I årets serie greide Valdres å hale i land en 2-1 seier hjemme på Blåbærmyra.

Frigg har vært noe opp og ned i år, men i siste serierunde var det definitivt opp. Hele 7-0 ble det over Nybergsund, og det attpåtil i Trysil. Frigg har nok derfor fått en god dose selvtillit før møtet med valdrisene.

For Valdres er to spillere definitivt ute: Alonso Sanchez Gonzales står over pga. rødt kort mot Fram Larvik, mens "Mac" Laham er ute med skade. Fraværet av de to gode midtbanespillerne er nok i utgangspunktet en svekkelse av laget, men samtidig viste forrige helgs kamp hva spillerne kan utrette bare viljen er sterk nok. Det vil sannsynligvis være det laget som vil mest som stikker av med poengene på Frogner. Ardjan Fera og Manuel Hervas er begge i troppen, men det er ennå usikkert om de to spiller.

Damelaget starter sesongen på Blåbærmyra søndag kl. 15. Motstander er andrelaget til eliteserieklubben Røa. Før kampen ligger Valdres nederst på tabellen med ni poeng, mens Røa ligger på plassen foran. Damelaget har gjort gode prestasjoner på Blåbærmyra i år, og bør fortsette framgangen på søndag. Det er kort vei til en plass over streken, og jentene har dermed alt å kjempe for.

mandag 20.05 kl. 15.00
Valdres FK 2 - Vang FK