Ridabu - Valdres FK » Black River Park » 26. mai 2024 14.00
26. mai 2024 14.00
Valdres FK  -  Kolbu KK

Ti jenter tapte 1-0

Damelaget greide bare å stille ti spillere til dagens kamp mot Nordre Trysil. Likevel holdt det nesten til poeng, men en scoring etter 87 minutter sørget for at hjemmelaget tok alle tre poengene i bunnkampen.

Det var en kombinasjon av ferie, konfirmasjon og sjukdom som gjorde at Valdres bare greide å stille ti spillere i dag. De siste to sjukdomsforfallene kom i dag tidlig. Fra før hadde Valdres prøvd å få flyttet kampen, men uten å få gehør for tanken.

Varmen i Trysil gjorde at det ble en ekstra påkjenning for de ti som var utpå. Men trener Morten Buene roser jentene for iherdig innsats. Det holdt altså nesten helt inn, men bare nesten. Buene mener at keeper Hanne Bjørgan og lagkapteinen Gine Lundstein stod fram som de dominerende spillerne på banen i dag.

Det er ellers lysning i sikte med tanke på spillerstallen. Anita Strand og Anja Kampen Hamre er på veg tilbake etter studieoppholdet på Bali, og vil ventelig kunne spille alt i midtuka i fjerdedivisjonskampen mot Biri. De to erfarne andredivisjonsspillerne vil uten tvil bli en god forsterkning for laget. Neste oppgave blir Kolbotn 2 førstkommende søndag.

mandag 20.05 kl. 15.00
Valdres FK 2 - Vang FK