Ridabu - Valdres FK » Black River Park » 26. mai 2024 14.00
26. mai 2024 14.00
Valdres FK  -  Kolbu KK

Tap mot Oppsal

I juniorenes fjerde kamp i interkretsserien ble det i kveld 0-3 tap for Oppsal i Oslo.

,,,,,,,,,,

Juniorene møter Oppsal borte i interkretsserien torsdag kveld. I første runde av cupen blir det nabooppgjør mot Raufoss på Blåbærmyra lørdag 20. april.

Oppsal leder årets interkretsserie etter tre seire og ett tap innledningsvis. I fjor ble laget nummer to, slått på målstreken av Vålerenga. Det er derfor en svært vanskelig motstander våre gutter kommer til å møte.

På den positive sida kan vi notere at Henrik Fossholt virker å være klar igjen etter skaden mot Stabæk. Valdres kan derfor trolig stille fullt lag til kampen.

Trener Audun Magnus Bakken sier at laget i det siste har kjørt en del formasjonstrening. Lange oppspill mot spissene kunne fungere i fjor mot lokal motstand, men har lett for å bli plukket opp av motstanderens forsvar på dette nivået. Derfor er det viktig å øve seg på å spille gjennom midtbanen. Manuel Hervas har stått for en del av denne treningen, ved siden av Morten Skjærstad i skoletiden. Bakken sier at laget har vært forberedt på en tøff periode mot svært gode lag, og at perioden en nå er inne i er en fin læringsprosess for laget.

I cupens første runde venter altså gamle kjenninger fra Raufoss. Kampen går på Blåbærmyra lørdag 20. april kl. 15.00. Problemet for Valdres er at A-laget har kamp i Larvik samme dag, og at 2-3 av de beste spillerne trolig vil være med her. Men, sier Bakken, det betyr bare at nye spillere får sjansen.

mandag 20.05 kl. 15.00
Valdres FK 2 - Vang FK