Gjøvik-Lyn 2 - Valdres FK » Gjøvik stadion » 13. mai 2024 19.30
Rogne kunstgras
Ola Bordewich Strøm: 3 mål

Tre poeng i naboduellen

Damene har storspilt i det siste, men har slitt med å få ballen i mål. Det gjorde de ikke på Dokka på søndag.

Det kunne nok ha blitt flere mål på bortelaget Valdres/Fagernes når de tok turen til Dokka for å møte Nordre Land på en sliten Lundemoen-gressmatte, men forholdene var utfordrende og la opp til en mindre finspilt kamp.

Vi stilte med følgende tropp:

Troppen mot Nordre Land

Valdresjentene tok styringen fra start og før minuttet var spilt så var måltørken over når Nora Dahlen satte ballen kontant i mål fra skrått hold etter et flott gjennomløp!

Resten av omgangen ble naturligvis preget av målet og underlaget og vi viste tydelig at vi var det beste laget på banen. Hjemmelaget slo konsekvent langt og forsøkte å utfordre oss i lufta, men vi tok fighten og sørget for at det ikke egentlig ble særlig farlig likevel. For vår egen del fortsatte vi å spille vårt spill, men med ei vanskelig gressmatte ble det verre å få nok presisjon til å skape kontinuerlige store sjanser. Dermed stod stillingen 0-1 seg til pause.

I andre omgang fortsatte kampbildet i stor grad på samme måte med et hjemmelag som kun slo langt og et bortelag som ønsket å spille langs gresset. Vi ble farligere og farligere utover i omgangen og like før slutt fikk Kirsti Ranheim en dobbeltsjanse alene med keeper som reddet mesterlig to ganger før Silvana Svanheld satte retur nummer to i mål! Dermed endte det med en relativt komfortabel 0-2 seier og tre nye poeng til Valdresdamene.

Dermed har vi også holdt nullen i tre av fire kamper etter ferien og begynt å plukke mer poeng igjen. Neste kamp er mot foreløpig suverene Elverum (12-0-0) lørdag 9. september, så om vi skulle få med oss poeng derifra i tillegg vil det virkelig lukte svidd av denne starten på høstsesongen.

Heia Valdres og Forza kvinnefotball!

torsdag 09.05 kl. 15.00
Valdres FK - Kongsvinger 2