Gjøvik-Lyn 2 - Valdres FK » Gjøvik stadion » 13. mai 2024 19.30
Hamar IL  -  Valdres FK jr
Børstad Kunstgress

The boys are back!

Robert Rabben var tilbake på banen for Valdres igjen allerede i kampen mot Kongsvinger etter å ha flyttet hjemover i høst. Vi tok en prat med Robert etter kampen:
Hvordan var det å tre på seg Valdres FK drakta igjen?
"Det var veldig gøy. Alltid noe helt spesielt å spille med dragen på brystet. Husker fremdeles første gang jeg tok den på som junior. Like stolt som en hane da som nå"
Hvor lenge er det siden sist du spilte fotball?
"Jeg spilte sist for Valdres 2018-sesongen, før jeg spilte vårsesongen for Slidre/Røn i 2019. Etter det spilte jeg noe futsal sammen med valdreskarer i Oslo i 2019/20. Etter det har jeg ikke spilt fotball i det hele tatt."
Hva er ditt beste fotballminne fra Valdres FK?
"Opprykkskampen i 2007, og cupkampen i Bergen mot Brann. Det var store opplevelser. Ellers var det utrolig gøy den sesongen hvor vi hadde lag i 2.divisjon, 3. divisjon og interkrets junior. Da ble det mange kamper i uka."
Hva tenker du om nivået vi er på i dag?
"Til tross for at det ble tap i kampen mot KIL er jeg mektig imponert over gutta. Det er utrolig mye talent, fart og løpskapasitet i dette laget. Med flere økter i uka hvor vi hadde hatt tid til å trene struktur og formasjon ville det nok resultert i mange flere 3-poengere, og langt høyere plass på tabellen. Gunnar må også få honnør for jobben og innsatsen han legger ned. Dersom Valdresfotballen skal tilbake i toppfotballen så blir nok det med Gunnar i spissen".
Hvorfor har du flyttet tilbake, og hva er din sivilstatus?
"Vi har flyttet tilbake fordi Anne Sofie har fått jobb i Sør-Aurdal kommune som folkehelsekoordinator. I tillegg har jeg flere gode venner som har flyttet tilbake med familie.
Vi flyttet opp i starten av september, og for tiden er jeg i pappapermisjon med sønnen min på 7 måneder. I tillegg har vi også en datter på 2,5 år. Ellers jobber jeg som digital markedsfører i Oslo."
Hvordan ser du på din fremtid i klubben, og eventuelle bidrag?
"Jeg er oppvokst med en far som har lagt ned mange dugnadstimer for valdresfotballen, og om jeg ikke nødvendigvis må gå i noen fotspor så ser jeg verdien i å bidra på et eller annet plan. Det er, og har alltid vært utrolig mange dedikerte og engasjerte personer i og rundt klubben som gjør at jeg også har lyst til å bidra til at Valdres FK skal være på høyest mulig nivå. I tillegg synes jeg det er viktig å vise frem Valdres FK på best mulig måte, som bidrar positivt for merkevarebygging for Valdres som region."
Thomas Brekken (t.h) er tilbake i Valdres FK-trøya. Her fra 2015-sesongen.
I tillegg var bestekompis Thomas Brekken tilbake i kampen etter når vi tok turen til Furnes, og Thomas var tilbake med en poengvinnende scoring attpåtil! Sammen med Knut Olav Veimodet (2 mål) ble det direkte matchavgjørende i kampen om å overleve i 4. divisjon når det endte 3-3 på andre siden av Mjøsa. Robert var også med dit og det var tydelig at disse hadde spilt sammen før! Vi gleder oss til å se mer av Thomas også både på banen og i Valdres igjen.

torsdag 09.05 kl. 15.00
Valdres FK - Kongsvinger 2