Gjøvik-Lyn 2 - Valdres FK » Gjøvik stadion » 13. mai 2024 19.30
Øystre Slidre 3 - 0 Valdres FK 2
Rogne kunstgras

For tøft for herrene

Det ble tøft for herrene våre når Lillehammer kom på besøk med flere gamle kjenninger på Blåbærmyra fredag kveld.

Et opprykksjagende Lillehammer kom til Blåbærmyra fredag kveld. På benken satt tidligere Valdres FK-trener Morten Skjærstad og på banen hadde de med seg to spillere med en god del minutter i burgunderrødt i Harry Singh og Stavros Akriviadis.

Valdres hadde et mye eldre lag denne gang enn forrige helg mot Nybergsund og stilte med følgende lag:

Kristian Lajord-Bakken, Morten Nerli, Johann Hansson, Joar Robøle Hoberg, Andreas Haugen, Wegger Kristoffer Bergsrud, Even Andreas Thon, Thomas Sørbøen, Esrom Yemane Frezghi, Abdullah Alshaban, Sander Hansson.

På benken hadde vi også med oss Harald Hougsrud, Mohammed Alshaban, Shemil Edilsultanov, Mikkel Moe Westgård og Simen Lyngstad. Toppscorer Veimodet måtte melde forfall med sykdom samme dag.

Det skulle så bli en tøff start for våre gutter når Lillehammer fikk frispark etter 8 minutter og banket den hardt og lavt ned i hjørnet. Vondt skulle bli til verre når de etter 20 minutter la på til 0-2 etter at de fikk spilt oss dypt inn i egen 16-meter og la 45 grader ut og skåret med en kontant avslutning i lengste hjørne.

Stillinge stod seg til pause, men ikke særlig lenger. For bare fem minutter ut i den andre omgangen slo bortelaget direkte i bakrom og slo på tvers bak forsvaret vårt hvor motsatt kant kom løpende og fikk en enkel jobb med å sette den i mål.

Vi hadde noen sporadiske sjanser, men det var tydelig at bortelaget var best og hadde kontroll på kampen. Det endte til slutt med 0-3 tap og verken poeng eller mål denne gang. Vi håper på mer utbytte neste fredag når vi tar turen til Kolbu.

torsdag 09.05 kl. 15.00
Valdres FK - Kongsvinger 2