Gjøvik-Lyn 2 - Valdres FK » Gjøvik stadion » 13. mai 2024 19.30
Øystre Slidre 3 - 0 Valdres FK 2
Rogne kunstgras

Brakseier for herrene!

Det ble en festaften på Blåbærmyra når herrene sparket i gang igjen hjemmesesongen i møtet med Brumunddal 2. Til slutt ble det en komfortabel seiersmargin for vertene.

For våre gutter tok styringen umiddelbart og var klart farligst i åpningen av kampen. Selv om Brumunddal hadde minst like mye ball var det hjemmelaget som var farligst med pallen i laget. Det tok også bare 12 minutter før Knut Olav Veimodet sendte oss i føringen med en kontant avslutning etter fantastisk forarbeid av Joar Hoberg. Joar raidet gjennom tre ledd og gode 60m frem med ball før et fantastisk slipp til Veimodet alene med keeper, som ikke gjorde noen feil.

Så senket hjemmelaget seg i presset og lot bortelaget få bearbeide mer og etter en dødball fikk bortelaget godt betalt med et straffespark og fikk utliknet til 1-1. I en lengre pause like etterpå i forbindelse med en skade for gjestene fikk hjemmelaget omorganisert seg og ble enige om å løse presset på en annen måte og fikk plutselig veldig trykk og kontroll på kampen igjen.

Det skulle betale seg sammen med et par posisjonsbytter, for etter 39 minutter presser vi bortelaget hardt og høyt og Even Thon reagerer først og atletisk på en ball inn i feltet som han får klinket ned med et saksespark forbi keeper og vi var tilbake i føringen. Like etterpå var Thon på farten selv med ball inn i mellomrom, han fikk et langt touch inn i boksen, men der reagerte Veimodet først og kom på den ballen før han slo hardt og lavt inn foran målet hvor Abdullah Alshaban kom stormende inn og fikk sette ballen kontant i mål fra kort hold. Dermed gikk vi til pause med en komfortabel 3-1 ledelse.

Planen i pausa var å fortsette å trykke på, og det klarte vi. Det tok bare 5 minutter ut i den andre omgangen før vi la på til 4-1 når Teo Skjel var først og sterkest på en corner fra Morten Nerli på første stolpe. En skikkelig kraftheading fra kraftstopperen.

Vi holdt trykket oppe og etter 69 minutter la vi på til 5-1 etter at Veimodet som vanlig var på rett sted til rett tid når han plukket opp en løs ball i feltet etter en corner og pirket den inn fra kort hold.

Kronen på verket satte Wegger Kristoffer Bergsrud når han mottok en nydelig crosser fra Thomas Sørbøen på hjørnet av 16-meteren for så å dra seg innover for to mann og banke den hardt ned i nærmeste hjørne. Vi kunne også fått mer etter dette, men vi må si oss vel fornøyd med 6-1 seier og dermed klatre 5 plasser på tabellen som er rekordjevn i midtsjiktet. Vi håper spillet og formen fortsetter inn mot helga når vi tar turen til Trysil for å møte Nybergsund/Trysil til ny tøff kamp i 4. divisjon.

torsdag 09.05 kl. 15.00
Valdres FK - Kongsvinger 2