Gjøvik-Lyn 2 - Valdres FK » Gjøvik stadion » 13. mai 2024 19.30
Hamar IL  -  Valdres FK jr
Børstad Kunstgress

Surt hjemmetap

Etter en klar seier i cupen mot Toten, fikk bortelaget revansje i seriemøtet på Blåbærmyra søndag kveld.

På en svært varm junikveld var det bortelaget Toten som kom best igang på Blåbærmyra og tok styringen. De hadde også en heading i stolpen etter snaue rundt 10 minutters spill også, men kunne også vært hjemmelaget som var tok ledelsen i åpningskvarteret når Wegger Bergsrud ble spilt gjennom av Israil Edilsultanov og fikk avslutte fra noe skrått hold, men ble hindret av gjestenes keeper.

Etter 20 minutters spill kom endelig vår egen Knut Olav Veimodet joggende rundt banen, han kom direkte fra sørlandet etter bryllup dagen før og ble forsinket i kø på vei nordover til Valdres. Men like før han rakk å komme innpå banen tok gjestene ledelsen etter en flott lobb inn i bakrom som ble ekspedert videre i mål.

Etter målet og byttet endret kampen seg raskt og hjemmelaget tok over spillet i større grad. Men selv med større trykk mot gjestenes mål manglet det for mye presisjon på den siste pasningen for å hindre at gjestene gikk inn til pause med ledelse 0-1.

I andre omgang økte vi trykket ytterligere, men etter snaue ti minutter fikk Toten et svært billig straffespark som de utnyttet og dermed ble oppgaven raskt mye verre for våre gutter.

Det hjalp ikke utover i kampen at et kynisk Totenlag fikk det meste som var av frispark og brukte mye tid ved hver eneste anledning. Slik fikk de hjemmelaget ut av rytmen og selv om det ble et par-tre store sjanser, og to meget potensielle straffer til våre gutter som ble oversett, klarte vi aldri å få avslutningene skikkelig på mål denne søndagskvelden. Dermed endte det med 0-2 tap og årets første hjemmekamp uten scoring for våre gutter.

Det betyr at jakten på flere poeng fortsetter førstkommende søndag. Også denne på hjemmebane, men for denne anledningen spiller vi hjemmekamp på Fossvang Stadion i Bagn klokken 15:00. Husk det når du møter opp for å støtte våre helter, at det ikke er Blåbærmyra denne gang, men Fossvang Stadion.

Her kjem dragen..!

torsdag 09.05 kl. 15.00