Gjøvik-Lyn 2 - Valdres FK » Gjøvik stadion » 13. mai 2024 19.30
Rogne kunstgras
Ola Bordewich Strøm: 3 mål

Ny seiersrekord for herrene

Det ble en skikkelig festaften på Fossvang når Valdres FK tok imot Løten FK til dyst i fjerdedivisjon. Hjemmelaget ga seg ikke før de hadde satt ny rekord med 11 baller i garnet etter skikkelig festfotball på Bagn.

Vi startet med følgende ellever på Fossvang Stadion i Bagn:

Kristian Bakken; Morten Nerli, Johann Hansson, Andreas Haugen, Simen Lyngstad; Even Thon, Thomas Sørbøen, Wegger Kristoffer Bergsrud; Israil Edilsultanov, Knut Olav Veimodet, Sander Hansson.

Med oss på benken hadde vi også Teodor Skjel, Shemil Edilsultanov og Harald Hougsrud.

Det tok også bare 8 minutter før vi var i ledelsen. Knut Olav Veimodet vant ballen selv fra Løten-forsvaret og satte fart nedover høyresiden. Han så at keeper stod langt ute og var frekk nok til å "lobbe" over keeperen, når ballen i tillegg dalte ned i krysset var det virkelig en ellevill start fra hjemmelaget og deres toppscorer.

KO Vs Løten 2

Han er i form, Knut Olav Veimodet, og var direkte involvert i 7 av 11 mål. Han er nå også toppscorer i fjerdedivisjonsavdelingen. FOTO: Rune Stenslette

Ti minutter senere fosset samme mann nedover venstresiden og gikk helt ned mot dødlinja før han løftet ut 45 grader til Israil Edilsultanov som sikkert ekspederte den ballen i mål. Issy hadde en strålende kamp og plaget livet av gjestenes venstreside både offensivt og defensivt.

Issy Vs Løten

Issy i farta nedover høyresiden. Han terroriserte gjestene hele kampen gjennom og både scoret og assisterte underveis. FOTO: Rune Stenslette.

Nå begynte det å renne inn. For bare tre minutter senere var Issy på farten igjen før Veimodet snappet opp ballen og alene med keeper gjorde han ingen feil og satte den i mål via stolpen med en iskald avslutning.

Så leverte hjemmelaget dagens beste angrep når Even Thon først vendte opp på venstresiden og flyttet ballen over på motsatt flanke. Der satte hjemmelaget opp et vakkert kombinasjonsspill mellom Wegger Bergsrud, nevnte Veimodet og Issy som dro av en mann og pirket ballen forbi keeper til Sander Hansson som enkelt kunne sette ballen i det åpne målet.

Om det målet var enkelt var målet til Hansson to minutter senere av meget høy klasse! Dagens bestemann, Morten Nerli, slo ballen elegant inn i bakrom og feltet til Hansson som tok ned ballen på lekkert vis med brystet før han satte ballen i mål alene med Løten-keeperen. Stjernespill av de to lokale gutta som endelig fikk leke seg på Fossvang igjen.

Sander Assisterer KO

Valdres-kaptein Sander Hansson scoret to i førsteomgang før han (på bildet) serverte Veimodet til sitt hattrick i andre omgang. FOTO: Rune Stenslette.

Like før pause la broderen, Johan Hansson, på til 6-0 etter at Veimodet hadde satt ballen i stolpen på et innlegg etter frispark fra Nerli. Dermed scoret han sitt første mål for Valdres FK på sin gamle hjemmebane i Bagn. Fotballen kan virkelig være romantisk iblant. Dermed gikk vi inn til pause med 6-0 ledelse og øynet muligheten for rekord. Men det ville kreve stort fokus og en indre vilje til å fortsette å pushe på.

Trenerduoen Vs Løten

Trenerduoen Dahlen og Westgård slapp å dirigere særlig mye og storkoste seg på sin "nye" hjemmebane. FOTO: Rune Stenslette

Og det var heller ikke samme kvalitet og fokus i åpningsminuttene av den andre omgangen. Løten hadde lagt om stilen og laget sitt og det tok litt tid før vi kom skikkelig i gang igjen. Det tok faktisk 27 minutter før vi fikk vårt neste mål når innbytter Teodor Skjel steg høyest på en corner fra Morten Nerli.

Teo Vs Løten

Teodor Skjel kom inn og gjorde en god figur i midtforsvaret. Han scoret også sitt andre mål for sesongen, også dette på corner. FOTO: Rune Stenslette.

Da var gutta i gang igjen og det tok faktisk under ett minutt før Thomas Sørbøen hadde lagt på til 8-0 etter at Johan Hansson klarerte ballen opp i bakrom og Sørbøen fintet vekk keeper før han la ballen i det åpne målet. Nok en spiller med bakgrunn fra Bagn IL som scoret på sin gamle hjemmebane med andre ord.

Thomas Vs Løten

Thomas Sørbøen gjorde en kjempekamp på midtbanen til Valdres og kronet den med en iskald scoring etter 72 minutter. FOTO: Rune Stenslette

Fire minutter senere skulle Veimodet få sitt hattrick når Sander Hansson ble spilt gjennom i bakrom og fikk ballen forbi keeper, men havnet veldig bredt i banen. Dermed gikk han for innlegg hvor Veimodet dukket opp som den skikkelige goalgetteren han er og var først på ballen og satte den i mål med hodet. Et ekte hattrick var dermed i boks; ett med høyre bein, ett med venstre bein, og ett med hodet.

Men Veimodet var ikke ferdigscoret nå heller, for i det 84. minutt steg han høyest på bakerste stolpe på en corner fra, ja du gjettet riktig, Morten Nerli og headet ballen kontant i mål fra omtrent nøyaktig samme posisjon som 8 minutter tidligere.

KO Header Løten

Knut Olav Veimodet viste frem sin store hodestyrke og satte inn to mål med hodet i løpet av det siste kvarteret. Dermed endte han med fire mål på Fossvang denne søndagen. FOTO: Rune Stenslette

Men det var Shemil Edilsultanov, Issys lillebror, som skulle sette kronen på verket og gjøre dette til en rekordseier for Valdresgutta. Han vant ballen på midtstreken og kombinerte seg løs med Wegger Bergsrud før han utfordret hele Løten-laget og banket ballen ned i lengste hjørnet. Dette var også hans første mål for seniorlaget til Valdres FK. Dermed stod det 11-0 og når vi passerte 90 minutter bare 3 minutter senere var rekorden et faktum. En fantastisk aften på Bagn med over 200 tilskuere - en skikkelig fotballfest med andre ord! Vi takker for støtten og håper å fortsette målformen borte mot Ottestad på fredag.

Shemil Vs Løten

Han er ikke gamle karen, men han bet fra seg i duellen og kronet seieren like før slutt. En spennende spiller å følge fremover har vi i Shemil Edilsultanov. FOTO: Rune Stenslette.

torsdag 09.05 kl. 15.00
Valdres FK - Kongsvinger 2