Storseier for herrene

Etter en god treningsuke med fokus på å bygge opp igjen eget spill bar det virkelig frukter når våre herrer tok styringen umiddelbart mot Furnes hjemme på Myra fredag kveld. Endelig hadde vi også en bred stall tilgjengelig på kamp og det gjorde at det ble svært så underholdende for de fremmøtte i Drageberget!

Vi startet med følgende lag og stall:

Matchposter Furnes (H)

Allerede etter 8 minutter tok hjemmelaget ledelsen ved yngstemann på laget, Teodor Skjel, som hadde revet seg løs på andre forsøk på innlegg etter corner, og da hadde allerede Valdres FK headet i tverrligger et par minutter tidligere.

Trykket på gasspedalen ble holdt og etter 23 minutter doblet Knut Olav Veimodet ledelsen etter et godt innlegg fra spissmakker Sander Hansson. Ni minutter senere gjengjeldte Veimodet tjenesten når han stusset et langt innkast videre mot Hansson som plukket opp den løse ballen og pirket den i mål til 3-0 etter 32 minutter!

Men gutta var ikke ferdigscorede før pause ennå, for tre minutter før pause la Veimodet på til 4-0 på bakerste stolpe etter nok et innlegg fra Hansson. En superduo på topp der med andre ord. Resultatet stod seg til pause.

Planen i pausen var klar: ikke senke kvaliteten og fortsette å være sultne på flere mål!

Det tok Mathias Kleven svært bokstavelig når han klinte ballen i mål fra 25 meter via stolpen og inn oppe i nærmeste hjørne. En ellevill avslutning og et mål som virkelig tok motet fra dagens motstandere.

Deretter hadde hjemmelaget mange muligheter til å legge på, men effektiviteten var ikke like god denne andre omgangen. Det måtte et straffespark til for å forsegle seieren til 6-0. Det var Sander Hansson som satte inn straffen og sitt andre mål for dagen.

Dagens øyeblikk var dog dribleraidet til Knut Olav Veimodet i sluttminuttene hvor han først slår en tunnell ute på sidelinjen før han drar seg innover og sender en ny Furnes-spiller i pølseboden før han legger ballen over på venstrefoten og skal curle den ned i lengste hjørnet, men dessverre var ikke stolpen helt venn denne gangen så det raidet må du nok prøve igjen, Knut Olav!

Alt i alt ble det en svært underholdende aften på Blåbærmyra. I neste runde venter vi tøffere motstand når vi tar turen til Gjøvik for å møte Gjøvik-Lyns andrelag, men dersom vi kan beholde spillkvaliteten fra denne fredagen skal det være fullt mulig å ta med seg både ett og tre poeng hjem til Valdres også den aftenen. Kampen spiller mandag 5. juni 20:00 for de som ønsker å ta turen.

Heia Valdres!