Gutta kom hjem med tre nye poeng

Tolv spillere var alt vi sendte avgårde til Brumunddal i årets første bortekamp - men det var mer enn nok for å reise hjem igjen med alle tre poengene en sen tirsdagskveld.

På grunn av skader og sykdom var det en tynnslitt tropp som dro avgårde til Brumunddal tirsdag ettermiddag, selv etter værtrussel om utsettelse av kampen. Men brumunddølene klarte å få banen klar og vi fikk beskjed klokken 15:00 at det ble kamp. Da var det bare å sette seg på minibussen 16:30 og rette fokus mot revansje for cuptapet noen uker tilbake.

For selv om dette var seriekamp mot Brumunddal 2 var det en revansjelysten gjeng som reiste til Ringsaker etter å ha fått et stortap i sekken i cupens andre kvalifiseringsrunde mot Dalas førstelag. Og det var et sterkt Dala 2-lag som møtte oss med 6 spillere som var en del av kamptroppen i 3. divisjon runden før.

Men selv om vi ikke var mannsterke var det tolv sterke menn som hadde tatt turen. Riktignok var laget satt sammen på en ny måte, med toppscorer Veimodet som vikar på stopperplass blant annet, men det hindret ikke laget i å gå offensivt til verks.

Vi startet med høyt press og en høy defensiv linje og når vi fikk frispark i venstre korridor etter rundt 20 minutter gjentok naboene fra Begnadalen bedriften fra Toten-kampen i cupen og kombinerte på samme måte til 0-1 ledelse. Det vil altså si et godt slått innlegg fra Kjetil Strandbråten som enkelt ble ekspedert i mål av Knut Olav Veimodet. Dermed hadde dagens stoppervikar også fått målet sitt i enden han trives mest i.

Brumunddal hadde ballen mest, men skapte meget lite og gutta stengte det som var av rom og skapte trøbbel for hjemmelaget hver gang vi fikk brudd. Like før pause ble bokskraften til laget vårt virkelig vist frem når Simen Lyngstad slår inn en corner fra høyre som først klareres en gang, men som slås inn igjen i feltet. Der inne vinner vi 4 dueller på rad og til slutt er det Sander Hansson som får kastet seg rundt på atletisk vis og satt inn en retur fra Dala-keeperen. Dermed gikk vi til pause med 0-2 ledelse og tilsynelatende full kontroll.

I pausen ble vi enige om å fortsette å stenge rommene, og ved hjelp av et par justeringer klarte vi å stå imot en jevn bølge av Dala-angrep. Det ble egentlig aldri særlig farlig i egen boks, det nærmeste hjemmelaget kom var en vanskelig heading som ble headet over. Ingen avslutnigner gikk mot mål i hele andreomgangen. Men i motsatt ende ble det farligere hvor Sander Hansson opererte som et angrep alene i blant og kom seg til flere store sjanser.

Men det endte til slutt med seier 0-2 og tre nye poeng til våre gutter. Dermed står vi med full pott etter to serierunder og håper på å fortsette den trenden når topplaget Nybergsynd/Trysil kommer på besøk på Blåbærmyra til årets første hjemmekamp på Myra. Kommer du?!

Her kjem dragen..!