Valdres FK jr 6 - 0 Nordre Land

Dugnadsånden leverte seriestarten

Klokken 10:30 så det slik ut på Blåbærmyra. Ungdomskamper måtte avlyses, men damekampen som skulle gå 15:00 var det mulig å redde. Da stormet det til med håndkraft og til slutt kom vi i mål med en flott bane klar til kampstart!

Over 15 stykk var i arbeid på Myra i tre gode timer og når lagene skulle varme opp var banen strøken! Da hadde alt fra spillere, foreldre, kjærester, trenere og styremedlemmer med fler stilt opp og tatt fatt ett skyffeltak av gangen til banen var klar.

Dermed ble det sesongstart på damene som tok imot et voksent og fysisk Stange/Vallset-lag. Det sjokkerte oss kanskje litt og vi fikk ikke noen rytme i spillet vårt i åpningen. Det var kaotisk i åpningskvarteret og Stange tok ledelen md et langskudd helt oppe i krysset etter 14 minutter.

VFK Stange

Vi hadde en stor og solid tropp med oss til sesongstarten!

Heldigvis klarte hjemmelaget å slå tilbake umiddelbart og scoret på et frispark bare 3 minutter senere ved Mariann Nereng Berg. Da begynte laget å roe seg og etter en liten taktisk justering fikk vi kontroll på kampen og begynte å skape sjanser. Likevel stod det 1-1 til pause.

Matchbilde Stange

Banen ble virkelig strøken til kampstart og det var en imponerende jobb som ble gjort i timene før avspark.

I andre omgang tok vi totalt styringen og malte på hele omgangen. Spesielt på vår høyre side hvor bortelaget virkelig fikk kjørt seg. Men ballen ville ikke i mål denne omgangen og dermed endte det med poengdeling og 1-1 til tross for flere enorme sjanser til Valdres-damene.

Med andre ord var det en rusten førsteomgang etterfulgt av en andreomgang med mye fremgang spillmessig. Til neste kamp skal vi bli enda mer effektive foran mål og komme i gang helt fra start.

Lagbilde Stange (H)

Det var en mellomfornøyd gjeng som måtte ta til takke med ett poeng i sesongstarten.

For denne gang må Mariann Nereng Berg dele bestemannsprisen med dugnandsgjengen på Blåbærmyra for uten dem hadde det ikke blitt kamp denne søndagen. Vi takker nok en gang for hjelpa og satser på å unngå slikt snøfall utover i sesongen. Det holder nå.

Heia Valdres FK og forza kvinnefotball!