Tunge bein utgjorde forskjellen

Etter en flott, men tung uke på treningsleir tok herrene våre imot Hallingdal til treningskamp i Valdres Storhall. Etter først å ha tatt ledelsen ble de tunge beina etter treningsleiren avgjørende i sluttminuttene.

For det var Hallingdal som hadde mest futt i beina denne søndagen og det var tydelig fra start når de gikk ut skyhøyt i presset sitt. Det var tydelig at Valdreskara ikke var på mer enn 80-90 prosent med tanke på fart i både bein og hoder etter en flott treningsleir i Spania som dessverre ble preget av mye sykdom mot slutten. Likevel var det hjemmelaget som gikk til pause med ledelse 1-0 etter at Knut Olav Veimodet satte inn en flott scoring alene med keeper fem minutter før pause. Det var også hjemmelaget som hadde skapt de største sjansene på overganger og Hallingdal fikk først og fremst muligheter på slurv i vår frispilling.

I andre omgang kunne Valdresgutta lagt på til 2-0 både en og tre ganger, men det ville seg ikke helt foran mål denne omgangen. Og når en Hallingdalspiller fikk tråkle seg gjennom feltet vårt etter rundt 70 minutter kom den etter hvert vel fortjente utlikningen. Men Valdreslaget kunne ha tatt ledelsen på ny ved flere anledninger, men det manglet litt på marginene i sistepasningen, det var akkurat som om det ikke var nok trøkk igjen i beina til å slå pasningene lange og presise nok.

På overtid skulle virkelig de tunge beina bli avgjørende når Valdres får en corner og kommer til avslutning på mål, men denne er for slapp og blir reddet på strek og klarert ut på gjestenes høyrekant. Der får de løpe gjennom uten store forstyrrelser og setter opp en flott kontring som ender med et lavt innlegg ut 45 grader som ble ekspedert opp i nærmeste kryss. Dermed var det Hallingene som stakk av med seieren denne søndagen.

Nå er det bare å samle sammen litt overskudd og jobbe inn mot NM-kvalik mot Toten FK søndag 19. mars klokken 17:00 i Valdres Storhall. For Valdresgutta har vist denne sesongoppkjøringen at de kan hamle opp med de beste i avdelingen når de har friske bein. Vi håper å se deg der!