Brakseier for damene i rivaloppgjøret!

18 av 20 spillere i troppen stilte til kamp for Valdres FK Kvinner da 11 hallinger kom på besøk over fjellet. Et ungt Hallingdal-lag fikk virkelig kjenne på hvordan det er å møte overmakten og fikk i andre omgang også låne en Valdres-spiller da en av dem måtte gi seg med skade.

Det smalt fra start da Synne Bryhni Andersen sendte hjemmelaget i føringen etter et drøyt minutt etter flott forarbeid. Like etterpå var det duket for kampens vakreste angrep når hjemmelaget flott vendte spillet i bakre rekker før en ny vending gjennom midtbanen endte med at Hanna Kleven slo en nydelig ball gjennom til Nora Rotevatn Dahlen som kontrollert satte ballen i mål alene med keeper. 2-0 etter 5 minutter der altså.

Men det stoppet ikke der. Langt ifra. Hedda Hauge Belgum la på til 3-0 like etterpå, før Andrine Kassel la på til 4-0 før kvarteret var spilt. Belgum var så frempå igjen med sitt andre, før det var duket for ungjenta Vilde Moberg Midtsveens første mål for damelaget når hun kontant satte inn en løs ball i feltet på en corner for hjemmelaget. Dermed stod det 6-0 når halvtimen ble passert.

Men det var tid til mer før pause og Synne Bryhni Andersen satte inn sitt andre for dagen etter et nytt mønsterangrpe på høyresiden hvor Nora Dahlen slår et velkjent godt innlegg og Andersen med perfekt timing på løpet satte den i mål. Så var det Katrine Kolbjørnshus Rogne som meldte seg på scoringslista like før pause og fastsatte pauseresultatet til 8-0.

I andre omgang ble det mye bytter og midnre rytme og relasjoner på banen, men det bremset knapt hjemmelaget. For ikke mange minuttene ut i andre omgang la Katrine K. Rogne på til 9-0, før Mariann Nereng Berg satte inn sitt første mål for damelaget etter comebacket i fjor sommer omtrent i det timen ble plassert.

Mariann Nereng Berg fikk så den tvilsomme æren å ta på seg Hallingdaltrøya resten av kampen da de mistet en midtstopper til skade. Dermed ble det brått litt tøffere å score mer på bortelaget, men det er begrenset hva selv Mariann Nereng Berg kan stoppe alene...

For i løpet av den siste halvtimen kom det tre nye mål; først var det Andrine Kassel som scoret sitt andre for dagen før både Katrine Rogne og Hedda Belgum fullførte sine hattrick før dagens dommer Svenn Olav Fossholt blåste av kampen.

Dermed endte det med svimlende 13-0 i Valdres Storhall i rivaloppgjøret. Den kan vi leve lenge på! Heia Valdres og forza kvinnefotball!!13-0