Valdres FK jr 6 - 0 Nordre Land
Ola Bordewich Strøm: 3 mål

Tilbake på sporet med en Valdres FK-spesial

Etter to tap på rad som har skapt ny spenning i opprykkskampen tok herrene våre det som tilsynelatende har blitt en spesialitet denne sesongen; en 7-målsseier.

Nordre Land kom på besøk til Blåbærmyra fredag kveld og måtte reise hjem med like stort tap som de led på hjemmebane i vårsesongen. Den gangen endte det 1-8, men denne gangen holdt herrene våre nullen igjen for første gang på 5 kamper.

Det startet med bra tempo fra hjemmelaget som var revansjesugne etter to kamper uten poeng og det tok 15 minutter før de fikk uttelling ved Issy Edilsultanov som kontret alene på en corner imot og satte den i mål alene med keeper. Og derfra rant det inn 3 mål til de neste 5 minuttene.

Først var det Sander Hansson som fikk sette inn 2-0 etter å ha blitt kastet gjennom i bakrom av Knut Olav Veimodet. En flott prestasjon av Sør-Aurdølen som holdt motspillerne på avstand og pirket ballen forbi keeper samtidig.

Veimodet stod selv for 3-0-målet når han fikk ballen midt på motstanderens banehalvdel og driblet seg forbi tre motspillere før han fikk sklitaklet ballen forbi Nordre Land-keeperen og i garnet fra straffemerket.

Men 4-0 målet var omgangens flotteste mål når hjemmelaget spilte seg gjennom motpresset på egen halvdel og vendte spillet før Sigve Stubbene slo en flott ball i bakrom til Sander Hansson som slår inn på første berøring i retning Veimodet, den når derimot ikke helt frem, men klareringen havner i beina på Simen Lyngstad som kan sette den kontrollert og elegant i nærmeste hjørne. Flott angrep med mye kvalitet og høyt tempo!

Like før pause fikk hjemmelaget corner og nevnte Lyngstad fant Hansson i feltet som lekkert headet ballen i lengste hjørne. Dermed stod det 5-0 til pause og dominansen hadde virkelig betalt seg.

I andre omgang fortsatte dominansen, men som på Dokka i det motsatte oppgjøret var ikke Valdres-herrene like effektive i den andre omgangen. Men etter 60 minutter banket banens beste, Simen Lyngstad, ballen i lengste kryss fra veldig skrått hold på et frispark.

Valdres hadde deretter mange store sjanser alene med keeper, men verken Hansson, Bergsrud eller Alshaban traff mål før sistnevnte bestemte seg for å teste ut skuddfoten fra laaaangt hold like før slutt. Det overrasket bortekeeperen som ikke klarte å stoppe det harde lave skuddet.

Dermed endte det 7-0 til Valdres FK-herrene for fjerde gang denne sesongen. Neste fredag er det også Dokkaværinger som kommer til Myra når Dokka Sportsklubb kommer på besøk. Det motsatte oppgjøret endte 0-7 til våre lokale helter. Kom og se om gutta klarer å gjenta VFK-spesialen.