Leken borteseier for damene

Å reise på bortekamp uten innbyttere har dessverre blitt nærmest en vane for damene våre, men det hindret dem ikke fra å reise hjem med 3 poeng denne gangen.

For Valdresjentene gikk rett i strupen på hjemmelaget, Storhamar 2, på Prestrud kunstgress lørdag ettermiddag. De skapte sjanser umiddelbart og selv om åpningsmålet kom først etter 19 minutter kunne det allerede stått både 0-2 og 0-3 om ikke det hadde vært for en god keeper i Storhamar-målet.

Men etter 19 minutter satt den når Nora Rotevatn Dahlen kom seg rundt på høyresiden og la inn hardt og lavt mot ungjenta Katrine Kolbjørnshus Rogne som timet løpet sitt perfekt og kontant sendte bortelaget i føringen.

Jentene fortsatte å presse på og det kunne vært 7 ulike målscorere bare i første omgang, men en god hjemmekeeper holdt hjemmelaget inne i kampen på resultattavla, om ikke annet. Men like før pause er Øystre Slidringen Katrine Kolbjørnshus Rogne frempå igjen og dobler ledelsen med sin andre scoring for dagen. Dermed står hun med 6 mål på sine siste 5 kamper i 3. divisjon kvinner, og jenta er så vidt fylt 16 år!

Dermed var det en fornøyd, men fortsatt sulten gjeng som gikk til pause med en solid ledelse. Men her ville de ha flere mål - og det skulle de få! For allerede 6 minutter ut i andre omgang er det Nora Rotevatn Dahlen som er frempå og sender bortelaget opp i 0-3 på Hamar. Nå begynte det å se veldig komfortabelt ut.

Damene fra Valdres fortsatte å presse på og skape sjanser i hytt og gevær, og et kvarter før slutt kommer også 0-4, også dette fra Nora Rotevatn Dahlen som overlister en god Ingeborg Blystad i Storhamar-målet for andre gang denne ettermiddagen.

Men Blystad fortsatte å storspille og klarte å hindre bortelaget i å få sitt femte som de jaget hele veien inn til en meget god dommer blåste av etter nøyaktig 90 minutter spilt. Dermed ble det firemålsseier og clean sheet for jentene som dro avgårde til Hamar uten innyttere og dermed klatrer opp på 8. plass på tabellen så langt etter en meget god lagprestasjon nok en gang.

Dermed har jentene 7 mål på de siste to kampene og 6/6 poeng, og vi går for 3 nye poeng neste søndag når Kjellmyra kommer på besøk på Blåbærmyra. Vi håper å se deg der!

Forza kvinnefotball!

onsdag 24.04 kl. 19.29