Valdres FK jr 6 - 0 Nordre Land

Årets største seier for herrene

Dokka Sportsklubb tok turen til Blåbærmyra fredag kveld til tross for at de i forkant hadde slitt med å stille lag til kampen, men ved avspark hadde de fullt lag og to innbyttere. Hjemmelaget derimot hadde full stall og stilte en sterk ellever fra start.

Og hjemmelaget tok styringen umiddelbart og skapte sjanser i fleng med flott vingspill og oppspill sentralt i banen. Sander Hansson har blitt det nye oppspillspunktet i laget, mens Knut Olav Veimodet har inntatt en mer kreativ rolle dypere i banen i de siste kampene og det var også tilfellet denne gang.

Hansson kunne hatt hattrick allerede i de første 15 minuttene, men likevel var det Wegger Kristoffer Bergsrud som sendte vertene i ledelsen på bakerste stolpe etter 24 minutter etter flott kombinasjonsspill av Veimodet og Hansson i forkant.

Men to minutter senere ble Hansson spilt i bakrom av Simen Lyngstad og med så mye rom gikk Hansson hele veien og nå hadde han stilt inn siktet og satte ballen kontant ned i lengste hjørne. Dermed stod det 2-0.

Snaue 10 minutter senere plukker Sigve Stubbene opp en middels klarering fra Dokka-forsvaret på en lang ball på 20 meter. Han bruker ett touch på å  plukke opp ballen og klinker til på halv volley på neste touch knallhardt ned i nærmeste hjørne. En fantastisk avslutning som klinker inn via stolpen - høy kvalitet fra etnedølen!

Til tross for videre dominans stod resultatet seg til pause. Men effektiviteten skulle skrus opp mange hakk i den andre omgangen. For det tok bare 8 minutter før Veimodet dro seg ned mot dødlinja i boksen etter et flott fremspill fra Morten Nerli, og la kontrollert ut til Hansson som fikk en enkel oppgave med å sette inn 4-0 med sin andre scoring for kvelden.

Samme trio var frempå bare 3 minutter senere. Først kommer Hansson imot og flikker videre til Veimodet som spiller til Nerli som står på 16-meteren og slipper på utsiden til Hansson som nok en gang blir spilt alene med keeper og gutten hadde fininnstilt siktet nå og satte kontant ballen i det lengste hjørnet. Dermed var et nytt hattrick for reinlingen i boks.

Etter 60 minutter fikk Veimodet hvile og Abdullah Alshaban kom inn. Han hadde skumle intensjoner og etter 70 minutter fikk han ballen på 5 meter uten press etter klabb og babb på en Valdrescorner. Da gjorde ikke Abdullah noen feil og satte inn sitt andre mål for sesongen og kveldens første.

Bare 4 minutter senere får en av banens beste i Even Thon vist seg frem nok en gang når han kommer imot i mellomrom, vender opp og spiller en kjapp vegg med Hansson før han setter inn 7-0 alene med keeper. Flott gjort av unggutten fra Øystre.

Nye 4 minutter går og et slitent Dokkalag klarer ikke å klarere ballen lenger enn midtveis ut på egen banehalvdel. Der ligger Esrom Yemane Frezghi som chipper ballen på bakerste stolpe mot en umarkert Sander Hansson som kan sette hodet på ballen fra 5 meter og setter inn sitt fjerde for kvelden.

Etter målet kommer Veimodet inn igjen og etter to minutter på banen kjører han en overgang før han slipper til sambygdingen Bergsrud som legger ballen over på venstrefoten og legger inn i boksen. Der kommer Alshaban flyvende på 5 meter og får uforstyrret sette ballen i nærmeste hjørne. Flott angrepsspill av hjemmelaget nok en gang.

Men det er 3 minutter senere at Valdres gjennomfører sin flotteste overgang og vakreste angrepsspill når Veimodet blir spilt opp feilvendt dypt inne på egen halvdel etter at et sjeldent Dokka-angrep blir stoppet på vår høyre side. Veimodet vender opp og setter fart fremover med ball. Med seg har han Hansson og Alshaban på hver sin side i en overgang med 3 mot 3. Han slipper ballen lekkert med utsiden av foten til Hansson med perfekt timing slik at reinlingen kan slå ballen på tvers til Alshaban på første touch. Og dermed får Abdullah sette inn sitt hattrick med en av de enkleste avslutningene han vil få i karrieren fra 6 meter. Dermed har han fått hattricket sitt fra totalt 18 meter og fastetter resultatet til enorme 10-0.

Dermed hadde publikum virkelig fått valuta for oppmøtet og hjemmelaget hadde økt forspranget på toppen av tabellen igjen ytterligere i form av målforskjell. Neste kamp er også på Myra allerede søndag når Toten 2 kommer på besøk. Vi håper målfesten fortsetter, men forventer et godt bortelag og en god kamp. Heia Valdres!