Valdres FK jr 6 - 0 Nordre Land

Tosifret på Myra!!

Det er ikke ofte at et lag scorer tosifret antall mål, men det var intet mindre Valdres FK-herrene serverte de fremmøtte i regnværet på søndag 26. juni. Til slutt stod det 10-4 på resultattavla mot Follebu!!

Det tok ikke lang tid før det ble nettsus på Blåbærmyra søndag ettermiddag. Allerede på første corner satt ballen i garnet før det var spilt 2 minutter fra Adrian Strande Kildal. Men bare to minutter senere utliknet Follebu og det var tilbake til start for begge lag. Da gjorde Valdresgutta som de gjorde ved kampstart og satte inn 2-1 under ett minutt senere ved Knut Olav Veimodet. 2-1 etter 5 minutter stod det altså og målfesten var i gang!

Men det skulle ta litt tid før det kom flere mål, til tross for flere store sjanser for hjemmelaget, og når bortelaget utliknet for andre gang etter 22 minutter var det nok flere som begynte å frykte at dette kunne være en stang ut kamp, men den gang ei. Ti minutter senere var Sander Hansson frempå og sendte Valdres tilbake i føringen, og herifra og ut skulle det bli en ren seiersmarsj for hjemmelaget. For bare 4 minutter senere la Wegger Kristoffer Bergsrud på til 4-2 på bakerste stolpe på et innlegg fra Veimodet, dette resultatet stod seg til pause.

Mye bra angrepsspill, men bakover måtte det strammes opp, var beskjeden i garderoben. Og offensiven fortsatte umiddelbart etter avspark, for før det var gått ett eneste minutt av andre omgang hadde Hansson lagt på til 5-2, men så var det tid for Veimodet-show på Blåbærmyra...

Etter 52 minutter la han først på til 5-2 etter en flott stikker fra Thomas Sørbøen, før han minuttet etterpå stusset en fin ball fra Morten Nerli via en Follebu-stopper og i mål. Så ble det en kort pause hvor Follebu fikk et trøstemål i det 57. minutt, før Veimodet var frempå igjen når Wegger Bergsrud gjengjeldte tjenesten fra Veimodet og la inn på tvers til sistnevnte som satte inn sitt fjerde for dagen etter 63 minutter. Men det var først etter 70 minutter at Veimodet virkelig dro frem sitt beste mål når han vender opp med hælen på 16 meter etter en hard og god ball fra Brage Skattebo og kontant banker den ned i lengste hjørne. Fire minutter senere var han også først på en retur på et rundingsforsøk fr Eskil Hauge og fikk sette spikeren i kista på åpent mål med sitt sjette mål for dagen og hjemmelagets tiende(!!).

Da gjorde det lite at Follebu fikk ett siste trøstemål i nest siste spilleminutt når Eiliv Aunmo-Husom satte inn sitt hattrick og fastsatte sluttresultatet til 10-4 på Blåbærmyra. En ellevill fotballkamp var over og de fremmøtte i regnet hadde virkelig fått igjen for pengene med underholdning og fart.