Valdres FK jr  -  Nordre Land
Israil Edilsultanov: 1 mål

Perfekt første halvdel!

Før kampen hadde altså Valdres-gutta vunnet samtlige kamper og de hadde ingen planer om å bryte den rekka i siste kamp før ferien. FOTO: Bjørn Strand

Og gutta tok oppgaven på største alvor og allerede etter 2 minutter lå ballen i nettet etter en kontrollert heading fra Sander Hansson på et aldeles fremragende innlegg fra Morten Nerli, og Hansson hadde såvidt begynt!

Ringsaker (H) Sander Legger Inn

Valdres-kaptein Sander Hansson herjet med de gulkledde på Blåbærmyra torsdag kveld. FOTO: Bjørn Strand.

Fem minutter senere doblet han ledelsen med en flott stuss på første stolpe etter en innoverskrudd corner fra Wegger Bergsrud og bare seks minutter etterpå hadde han satt inn sitt hattrick når den dødelige komboen Hauge-Hansson nok en gang leverte. Eskil Hauge løftet en ball opp i mellomrom mot Hansson som lot ballen sprette forbi seg og ser at Ringsaker-keeperen er på vei ut for å prøve å nå ballen, men den gang ei - for Hansson leverer en utsøkt lobb fra 18 meter!

Like før pause legger satte så Even Thon inn sitt første mål for sesongen og Valdres´ fjerde for dagen, også dette med hodet etter et nytt flott innlegg fra Morten Nerli. 4-0 til pause lar seg absolutt høre!

Ringsaker (H) Even Scorer

Even Andreas Thon setter inn sitt første mål for Valdres FK og sender hjemmelaget inn til pause med 4-0. FOTO: Bjørn Strand.

Etter pause gjøres det en rekke bytter, blant annet kommer Sigve Stubbene og Thomas Sørbøen inn og bare tre minutter senere er begge disse involvert når Stubbene spilles gjennom mot dødlinja i boksen og legger ut 45 grader mot Kjetil Strandbråten som ikke får av gårde en avslutning, men som får pirket den videre til Sørbøen som setter den kontant i mål til 5-0 etter 54 minutter.

Ringsaker (H) Thomas Avanserer

Thomas Sørbøen satte inn sitt andre mål for sesongen og skapte flere store sjanser for hjemmelaget etter innhoppet sitt. FOTO: Bjørn Strand

Flere bytter gjøres og det er en ny 18-åring som skal få sette inn 6-0 når Israil Edilsultanov setter ballen kontrollert i mål alene med keeper. Men det er kapteinen som er dagens mann og Sander Hansson setter inn sitt fjerde mål og enkleste sådan for dagen når han settes opp på blank kasse av nevnte Edilsultanov som blir lekkert spilt gjennom av Sørbøen.

Ringsaker (H) Jubelrekke

Hjemmelaget takker de mange fremmøtte for støtten med et syn vi har blitt vant til på Myra denne sesongen. FOTO: Bjørn Strand

Det ender altså 7-0 på Myra og Valdres-herrene har levert en perfekt start på sesongen og leder dermed med minst 5 poeng på forfølgerne fra Mjøsa. Dermed tar Valdres FK sommerferie med meget god samvittighet og håper på å kunne fortsette godformen inn i andre halvdel av sesongen når august kommer. Heia Valdres!!

onsdag 24.04 kl. 19.29
Valdres FK - Nordre Land