Ufortjent tap for damene

Det var duket for ny bortetur for damene våre som denne gang var på Toten for å spille mot et Skreia-lag med god poengfangst sålangt denne sesongen. Men når kampen kom i gang var det bortelaget fra Valdres som tok styringen umiddelbart.

Det var nemlig en svært god start fra jentene våre som gikk rett i strupen på de fysiske og rutinerte Skreia-spillerne. Likevel var det Skreia som tok ledelsen allerede etter 9 minutter på en kontring, før bortelaget tok fullstendig over igjen.

Første omgang var en fryd å se på for de med hjerte for Valdres og det var kun målene som manglet, men Skreias meget gode keeper, tidligere Raufoss-keeper Solveig Engen, holdt buret rent til pause tross stort trykk i 45 minutter fra ungjentene fra Valdres med en gjennomsnittsalder på 18,35 år. Like før pause fikk riktignok Skreia en stor mulighet til å doble ledelsen, men denne gangen satte de ballen utenfor, de også.

I andre omgang fortsetter Valdresjentene trykket, men får ikke uttelling. Frustrasjonen begynner såvidt å spre seg i laget og beina begynner å bli noe slitne etter bare 3 dager siden forrige kamp for de fleste av dem, men de jobber på og skaper sjanser.

Men etter 75 minutter setter Skreia det som blir spikeren i kista når de får en ny kontring og legger flott ut 45 grader fra dødlinja og scorer 2-0. Deretter fortsetter vi å presse på for en redusering, men det vil seg ikke.

Det ble dermed som det har vært i flere kamper denne sesongen for damene våre at vi er klart best mellom 16-meterne, men vinner ikke kampene i hver av sekstenmeterne. Spesielt offensivt har det ikke løsnet helt, men den positive utviklingen er at vi kommer oss til flere og flere avslutninger, neste steg er å sette dem i mål.

Allerede på mandag er det ny kamp, denne gang mot tabellener Brumunddal som har vunnet samtlige kamper så langt denne sesongen og ser svært solide. Men på Blåbærmyra skal de få kamp og vi håper på masse støtte fra tribunen når vi forsøker å påføre dem deres første poengtap for sesongen mandag 17:00.

Heia Valdres og forza kvinnefotball!