Gutta holder kursen

Søndag 19. juni tok herrene våre turen til Lena for å kjempe mot Toten 2. Det var et lavtliggende hjemmelag som tvang frem det spektakulære i Valdreslaget for å reise hjem med 3 poeng, men det løste de denne gang også.

Toten FK har slitt både i 3. divisjon og i 5. divisjon denne sesongen og stilte med flere førstelagsspillere mot Valdres på Lena søndag ettermiddag for å prøve å få litt positivitet inn i sommeren, det gikk ikke denne gangen.

For Valdresgutta tok styringen umiddelbart, mens Toten 2 la seg lavt. 90 % av kampen foregikk på totningenes banehalvdel, men det ble trangt og vanskelig å spille seg til store sjanser.

Likevel stod det ikke på antall sjanser for bortelaget, men det løsnet ikke i målprotokollen før Valdres-kaptein Sander Hansson fulgte opp et C-moment av en chip-pasning fra Eskil Hauge med en like frekk heading fra lang avstand og overlistet Toten-keeperen etter 40 minutter. Dermed stod det 0-1 til pause.

Det ble etterhvert en småamper affære i varmen med mange gule kort, spesielt i totningenes retning. Blant annet var det Toten-treneren som fikk kampens aller første kort. Totalt ble det fem gule kort i kampen og det kunne (og burde?) vært flere.

I andre omgangen fortsatte dog Valdresdominansen og Toten lå fremdeles relativt tett og veldig lavt. Dermed måtte Hauge og Hansson diske opp med nye lekkerbiskener og når Eskil chippet en nå ball bak forsvaret tok Hansson ballen ned elegant på brystet og banket ballen ned i lengste hjørnet på andre touch etter 69 minutter. Dermed stod det 0-2 til Valdres og Hansson hadde satt sitt 10. seriemål for sesongen.

Det kunne fort blitt mer på Lena denne ettermiddagen, men det holder lenge med 0-2 og dermed ble alle tre poengene med hjem til Blåbærmyra.

Følgende elleve startet for Valdres på Lena:

Kristian Bakken, Teodor Skjel, Adrian Kildal, Andreas Haugen, Simen Lyngstad, Eskil Hauge, Kjetil Strandbråten, Esrom Yemane, Morten Nerli, Wegger Bergsrud, Sander Hansson.

På benken hadde trener Dahlen også med seg: Marius Nerli, Daniel Enger, Sander Rosendal, Thomas Sørbøen og Brage Skattebo. Samtlige bidro i borteseieren.

Neste kamp for herrene er allerede i morgen, søndag 26. juni klokken 15:00 på Blåbærmyra. Vi håper på flest mulig på tribunen og en ny seier mot Follebu!