Valdres FK jr 6 - 0 Nordre Land

Målrik søndag på Blåbærmyra

Det var duket for målkalas på Blåbærmyra søndag ettermiddag når herrene først tok imot Toten 2 til dyst i 5. divisjon herrer før damene våre fikk besøk av Elverum i 3. divisjon kvinner. FOTO: Bjørn Strand

Gutta gikk rett i strupen fra start og skapte sjanser, men klarte ikke å sette ballen i mål. Men etter 22 minutter fikk vi en noe billig straffe etter at en Totenspiller blir truffet i armen på et innlegg. Dermed kunne Sander Hansson få hull på byllen med en solid straffe og dermed var målfesten igang.

Bare seks minutter senere satte herrene våre opp et flott angrep på høyresiden som endte med et elegant slipp med utsiden av foten fra Even Thon som dermed serverte Hansson alene med keeper som enkelt lobbet ballen over den utrusende keeperen.

Etter 39 minutter var det Thon selv som satte ballen i mål etter at Abdullah Alshaban flott spilte på tvers til Even som da var alene med keeper og pirket ballen mellom beina på målvakten. Og 3-0 skulle straks bli til 4, for bare tre minutter senere var det Abdullahs tur til å åpne målkontoen for dagen. Han får ballen på 20 meter og drar seg forbi en forsvarer på første touch og inn i boksen før han setter ballen kontant i lengste hjørnet. Kjapt og effektivt fra unggutten og 4-0 var sikret til pause.

Men verken Abdullah eller Valdres var fornøyde med det og det tok bare et knapt minutt av andre omgang før han hadde lagt på til 5-0. Og bare tre minutter senere hadde også begnadølen Kjetil Berge Strandbråten lagt på til 6-0 også og dermed kunne gutta skru på cruise controllen.

Etter 68 minutter kom også det syvende målet til hjemmelaget når Sander Hansson plukker opp en løs ball i feltet etter en corner og skyter mot lengste hjørne, på veien dit legger 16-åringen Andreas Haugen på en liten styring og scorer dermed sitt første mål for sesongen og for Valdres FK - gratulerer Andreas!

Like før slutt får også Hansson hattricket sitt når Kjetil Strandbråten slår han vakkert gjennom alene med keeper, der gjør Hansson sjeldent feil og heller ikke denne gangen. Dermed endte kampen med 8-0 seier til Valdresgutta over Toten 2.

Like etterpå startet damekampen når Elverum, som ligger på delt førsteplass og jager "opprykk", kom på besøk til Myra. Damene våre sliter med sykdom om dagen og manglet 3 nøkkelspillere når avsparkt gikk 15:00. Og når bortelaget fikk en drømmestart og ledet 0-2 etter bare 2 minutter raknet det litt for hjemmelaget denne søndagen og det endte til slutt med 0-11 og årets desidert største tap. Denne kampen er det bare å glemme for jentenes skyld, som riktignok hevet seg stort i andre omgang når de fikk samlet seg litt. Men et meget godt Elverumlag i form, som forrige helg banket opprykksrival Brumunddal 4-1 på hjemmebane har virkelig fått stilt inn siktet i løpet av høsten og kan plutselig stikke av med "opprykksplassen".