Valdres FK jr  -  Nordre Land
Israil Edilsultanov: 1 mål

Valdres FK-kvinnene med brakseier borte mot Lunner/Harestua torsdag kveld

Lagbilde: Trener Gunnar Dahlen i bakre rekke (f.v.) sammen med spillerne Ronja Nybråten, Ingrid Elise Bråten, Hedda Haugen Belgum, Monica Strand, Hanna Kleven, Silje Kvandahl Tronrud, Ann-Jorunn Myrheim og trener Eva Kristin Skattebo. Foran (f.v.) sitter Marit Skattebo, Emma Ødegaard Sæthre, Synne Bryhni Andersen, keeper Kaisa Eilin Kristiansen Opheim, Nora Rotevatn Dahlen, Kelly He og Andrine Kassel (Foto: Valdres FK)

Trenerne Gunnar Dahlen og Eva Kristin Skattebo måtte nærmest ta fram kuleramma da Valdres FK-kvinner møtte Lunner/Harestua borte. Det stod til slutt 0-9 på tavla.

Lunner: Endelig kunne Valdres-kvinnene juble for seier, for etter to tap og en uavgjort, så var det en tre-poenger de jaktet. Det var dermed et heltent lag som entret banen Frøystad kunstgress på Roa.

Festet grepet

Det startet jevnt mellom de to lagene, men ganske raskt festet Valdres-kvinnene et grep om kampen og det var Hedda Hauge Belgum som startet målkalaset etter 18 minutter.

Selv om hjemmelaget yppet seg med noen kontringer, så var det midtstopper Emma Ødegaard Sæthre som la på til 0-2 på et flott skudd etter 29 minutter. Deretter var det angrepet sin tur igjen med Hanna Kleven etter 31 minutter og to ganger Nora Rotevatn Dahlen etter 43 og 44 minutter. Det stod hele 0-5 til pause.

Fortsatte kjøret

Med ivrige trenere på sidelinja og en lagleder i Anne Margrethe Rotevatn Dahlen som vartet opp med frukt i pausen, så fortsatte valdrisene den artige torsdagskvelden. Hanna Kleven (48 min.), Andrine Kassel (51), Marit Skattebo (70) og Synne Bryhni Andersen (85 min.) satte inn de neste fire målene til hele 0-9 før dommeren blåste av kampen.

- Løp til krampa kom

- Vi er veldig fornøyde med innsatsen, sa trener Gunnar Dahlen etter kampen. - Vi hadde ett mål og det var å springe mer enn motstanderen. Det var det ene fokusområdet og det tok jentene på alvor for noen fikk krampe, sa Dahlen videre.

- Så synes jeg vi har hatt stigning hele vegen, fra tap mot Lillehammer borte til uavgjort mot Vind med en halvvegs omgang. Deretter har vi hatt framgang, så jeg tror vi er inne på rett spor nå, la Dahlen til.

Han syntes alle jentene var gode torsdagskveld. - Samtlige imponerte meg, avsluttet trener Dahlen.

Klatret opp

Valdres FK-kvinner har tatt steget opp til tredje plass på tabellen med fire poeng, det samme som Vind. Lillehammer har vist seg som det beste laget med fire strake seiere og tolv poeng.

Laget besto av:

Valdres/Fagernes