Valdres FK jr 6 - 0 Nordre Land
Ola Bordewich Strøm: 3 mål

Ett poeng mot KIL 2

Valdres tok søndag i mot Kongsvinger sine beste rekrutter til kamp på Blåbærmyra. Det ble en fartsfylt kamp, der våre damer kom tilbake til 3-3 etter å ha havnet under 0-2.

Monica Strand ble etter kampen feiret av lagvenninner og støtteapparat, da hun i søndagens kamp nådde milepælen med hele 100 seriekamper for Valdres damer A. Monica har vært en viktig spiller og person rundt laget og klubben i samtlige 100, og gjør en tvers gjennom ærlig og god innsats også i dagens kamp.

En kamp som, dessverre, på mange måter ble et steg tilbake etter mange gode prestasjoner i høst. Spesielt i førsteomgang der vi ikke evnet å utnytte de ledige rommene på banen offensivt, vi evnet ikke å stenge de farlige rommene defensivt og vi ble jobbende altfor mye alene istedenfor sammen.

Det ble derfor både 0-1 og 0-2 til Kongsvinger på to innlegg før vi reduserte til 1-2 ved Ingrid Skrindsrud rett før pause.

Karianne Nyhus skapte balanse i regnskapet umiddelbart etter pause, før Kongsvinger fikk gå opp i ledelsen 3-2 etter ca 50 minutt. 3-3 ved nevnte Nyhus ble satt inn etter 57 minutt.

Siste halvtimen svingte enormt frem og tilbake, og bar preg av to lag som ga fra seg mye plass i jakten på å få lederscoringen. Aller nærmeste var nok vi, med et tverrliggerskudd og en miss alene med keeper. Kongsvinger var også nære alene med vår keeper, men ingen av lagene maktet å avgjøre og det ble derfor poengdeling denne dagen.

Resultatet var kanskje rettferdig, sett i lys av vår førsteomgang - men det ble også mye fokus på for mange situasjoner som dommer dessverre ikke evnet å få med seg denne dagen, som trolig ville vippet kampen i vår favør.

Laget: Christina Liom - Marie Halden, Kristin Bråten, Tiril Hilmen, Solveig Skattebo - Ingrid Skrindsrud, Marte Opheim, Monica Strand, Emma Øverseth, Tiril Østgård - Karianne Nyhus.

Innbyttere:
Anette Bergene (21. min for Øverseth)
Caroline Bachér (46. min for Østgård)
Ingrid Elise Bråten (51. min for Skattebo)
Karoline Myrvold (83. min for Bergene)

Vanja Rolandsgården og Eva Kristin Skattebo var ubenyttete reserver.