Målkalas mot Lunner

Valdres damelag slo Lunner hele 9-0 i torsdagens hjemmekamp i 3. divisjon. Med fire målscorere og smultring på keeper Christina Liom ble det en fin kveld på Blåbærmyra.

Valdres og Lunner var før kampen tabellnaboer med Valdres på 8. og Lunner på 9. plass. I mai møttes lagene på Frøystad og spilte 2-2 i en forholdsvis tett kamp der Lunner lenge ledet 2-1.

I dagens kamp satte våre damer fart på oppgjøret fra start. Allerede i det 9. minutt hadde Karianne Nyhus, som debuterte fra start, satt 3 baller bak en sjokkert Lunner-keeper Kristin Ludvigsen. To av dem etter meget godt angrepsspill fra laget, den ene etter Mari Nyhagen-show med et flott hodestøt fra Nyhus.

Damene slapp seg etter 3-0 dessverre noe ned, og resten av førsteomgangen var forholdsvis tett med noen sjanser til heimelaget. Rett før pause satte Emma Øverseth 4-0 etter et nytt godt angrep med en påfølgende strålende avslutning av aurdølen.

I pausen ble vi enige om at vi måtte ut i andreomgang og "slå oss sjøl". Premissene var dermed lagt - og fulgt opp. Ingrid Skrindsrud skåret to, Karianne Nyhus ytterligere ett og spisspartner Caroline Bachér skåret to på sine 20 minutter på banen. Det siste, 9-0, kom ett minutt før full tid, til enorm jubel for samtlige i støtteapparat, spillere på banen og på benken.

Laget:

Christina Liom - Marie Halden, Kristin Bråten, Tiril Hilmen, Ingrid Elise Bråten - Marte Opheim, Monica Strand, Emma Remme Øverseth - Mari Rosendahl Nyhagen, Karianne Nyhus, Ingrid Kirkeengen Skrindsrud.

Innb:

Tiril Østgård (46. min for K. Bråten)
Caroline Bachér (70. min for Nyhagen)
Vanja Rolandsgården (76. min for Øverseth)
Line Kjensrud (82. min for IE Bråten)

Anette Bergene var ubenyttet reserve.