Klart for siste kamp i hallen

Lørdag er det klart for siste kamp i Valdres Storhall, i alle fall for i år. Det er Selbak fra Fredrikstad som kommer på besøk, et lag som har hatt en vanskelig start på sesongen og står med null poeng etter fem kamper. Bildet: Simen Høglien

Selbak er nyopprykket til divisjonen, og har hatt en tøff start. Men Valdres-trener Ole Anders Ulven minner om at østfoldingene har møtt flere av de antatt sterkeste lagene i åpningen. Han har sett Selbak på video, og registrerer at det er mange kvaliteter i laget. - Vi tar derfor motstanderen på største alvor, sier Ulven.

Etter et hektisk vårprogram begynner Valdres nå å komme tilbake til normal rutine, med kamper en gang i uka. Spillerne hadde fri for å feire nasjonaldagen 17. mai, men fredag er det ny trening, Blir det noen endringer på laget, Ulven? - Det har jeg ikke bestemt meg for, men umulig er det ikke. Jeg tar en avgjørelse etter treninga i dag.

Ole Anders Ulven er opptatt av at Valdres skal finne tilbake til taktene fra sesonginnledningen: -Vi må spille vårt spill, og jeg håper at vi denne gangen kan ligne mer på oss selv. Jeg er ellers ikke overrasket over utviklinga av sesongen. De siste kampene har vi møtt bedre lag, som har vært bedre forberedt og gitt oss hardere motstand enn vi hadde innledningsvis.

Kampen i Valdres Storhall er den siste før Valdres FK vender tilbake til Blåbærmyra, til den nye og innbydende Gjensidige-banen. Start 16.00. Velkommen!