Poengdeling i serieåpningen for damene

Etter en lang sesongoppkjøring, var det godt å komme i gang med sesongen 2018. Vi har fått opp fem 01-modeller fra FIL J17 i tillegg til to 02-modeller som også spiller for oss. Viktig at vi nå har en stall som kan trene på det vi ønsker å bli bedre på. Vi har trent meget godt i vinter og har to seire og to tap i treningskampene.

Starten skulle vise seg å bli tøff, som forventet. Lillehammer var et av de bedre lagene forrige sesong, så vi forventet tøff motstand.

Kampen var som forventet - tøff! Finspillet lot vente på seg og det ble mange dueller og få målsjanser til begge lag. Hjemmelaget tok føringen etter at vi taper en del dueller fulgt opp av et godt skudd i Andrea Skattebos venstre hjørne. Den burde vi løst bedre, men en flott prestasjon av Lillehammers Juliane Jordhøy. Det skulle ikke ta lang tid før det var balanse i regnskapet. Etter et brudd på midten, vendte Ingrid Kirkeengen Skrindsrud flott bort Lillehammers stopper, spilte vegg med Anja Kampen Hamre og gjorde ingen feil alene med keeper. Finfin scoring, der altså!

Vi startet andre omgang bra der vi oftere var på besøk på Lillehammers banehalvdel enn motsatt. Vi fikk betalt etter nok et brudd på midten ved Birgit Liekren Hovi hvor hun fulgte opp med å sendre Ingrid alene med keeper nok en gang med samme resultat. 1-2 og vi har snudd kampen. Lillehammer hevet seg etter dette og fikk noen få minutter senere en corner. Den klarte vi, men det påfølgende innlegget fant vei til eksil-valdris Øyfrid Sørumshaugen som fikk stå alene og sette 2-2. Resten av omgangen var preget av to slitne lag som prøvde å finne ut av det. Vi fikk en stor sjanse like før slutt, men Lillehammers keeper reddet da Anja kom alene igjennom.

Ut fra kampen var resultatet rettferdig, selv om vi føler vi burde hatt med oss alle tre poengene med hjem. Vi forventer at Lillehammer skal henge med i toppen og har slikt sett hatt god utvikling siden i fjor, (1-6- og 1-4-tap). Vi er fornøyde med gjennomføringen av kampen og ser at vi både har blitt bedre på enkelte ting og må forbedre oss ytterligere.

Kristin Bråten er tilbake i troppen etter tre måneders packpacking og blir en viktig brikke i laget.

Laget: Andrea Skattebo, Karoline Myrvold, Monica Strand, Sigrun Lunde Skattebo, Solveig Skattebo, Birgit Liekren Hovi, Marte Opheim, Ingrid Elise Bråten, Tiril Østgård, Ingrid Kirkeengen Skrindsrud og Anja Kampen Hamre.

Innbyttere: Caroline Bachér, Kristin Bråten og Vanja Rolandsgården (ubenyttet).

Neste kamp er mot Elverum 29.april på Gjensidigebanen (hvis den er klar) eller i Valdres Storhall.