Høg temperatur da Valdres slo Elverum

Det skjedde lite i dagens kamp på Blåbærmyra de første åtti minuttene, men kampen endte dramatisk: De siste ti fikk vi både to utvisninger og kampens eneste mål. Det var Anja Kampen Hamre som avgjorde etter 88 minutter.

Det ble ingen god kamp mellom Valdres og Elverum. Ingen av lagene fikk til noe pasningsspill, det var svært få målsjanser men til gjengjeld mange harde dueller og mye kjemping. 0-0 ved pause ga et riktig bilde av kampen.

DSC_6653.JPG

Dommer Fossholt måtte slå ned på stygg munnbruk fra gjestene ved flere anledninger.

Det fortsatte i samme spor etter hvilen, men mot slutten var det gjestene fra Elverum som presset på for et seiersmål. Men da det stod igjen ti minutter ble lagets hovedtrener sendt på tribunen. I et anfall av raseri gikk han til angrep på et reklameskilt samtidig som han kalte dommer Fossholt for mindre pene ting. Noen minutter senere var det lagets nummer ti, Cassandra Henriksveen, som måtte forlate banen. Hun fikk gult kort for kjeftbruk og hadde gult fra før, dermed rødt.

DSC_6718.JPG

Monica Strand i aksjon.

Med en spiller mindre på banen ble det mer rom i Elverums forsvar. Anja Kampen Hamre benyttet anledningen til å trekke seg forbi Elverums midtforsvar og skyte lavt ned i motsatt hjørne. Dermed 1-0 og tre poeng til hjemmelaget.

Trener Joakim Wiik var enig i at det var en svak kamp, men selvsagt svært fornøyd med tre poeng. - Lagene hadde en sjanse hver, og vi skåret på vår, var Wiiks oppsummering av kampen.

DSC_6750.JPG

Anja Kampen Hamre blir gratulert med vinnermålet av Line Lokreim Bolstad.

Laget: Andrea Skattebo, Kamilla Ringen, Anniken Solheim, Eva Kristin Skattebo, Sigrun Lunde Skattebo, Ingrid Elise Bråten, Monica Strand, Anja Kampen Hamre, Birgit Liekren Hovi, Kristin Bråten og  Line Lokreim Bolstad,

inn i andre omgang: Anita Strand

onsdag 24.04 kl. 19.29