Valdres FK jr 6 - 0 Nordre Land

God, gammal fotballstemning

Det var god, gammal fotballstemning på Blåbærmyra lørdag, da Valdres FK holdt serieleder Lyn til 2-2. Stemningen ble ikke mindre da Robert Rabben utlignet for Valdres helt på slutten av kampen. Her får Rabben en bamseklem av Ola Adeyemo.

DSC_6309.JPG

Solid kamp og intens kjemping fra Jonas Hauge.

Før kampen ble vår mangeårig støttespiller Svein Olsen, som nylig gikk bort, hedret m 1 min stillhet. Laget stilte også svarte armbind i denne anledning.

Tilreisende Lyn-supportere og vårt eget Drageberg sørget for kappsynging og god stemning fra avspark. Men det var byfolket som først fikk noe å juble for, da laget gikk opp til 1-0 på straffespark etter 22 minutter. Valdres-forsvaret klønet det til for seg selv, og det endte med at ballen spratt opp i handa på Joakim Wiik. Keeper Rafael Veloso fikk hendene på straffesparket, men måtte likevel se ballen trille inn i mål.

DSC_6187.JPG

Men vel fem minutter senere fikk  Ola Adeyemo et framspill på 16 meter. Ola gjorde en god prestasjon med å vende bort et par Lyn-forsvarere, før han sendte i vei en hard markkryper. Dermed 1-1, men hvor lenge var Adam i Paradis? Etter 33 minutter var det igjen flere feil i Valdres-forsvaret, som gjorde at Lyns Pelligrino fikk ta ned ballen alene inne i vårt felt. Pellegrino sendte ballen i bue over Rafael Veloso og i mål til 1-2.

Dan Mönell hadde måttet gå ut med lyske-problemer etter 25 minutter, og i andre omgang måtte også Joakim Wiik kaste inn håndkleet. Det ble mye kjemping og lite finspill utover i kampen, og Lyn kom nære en tomalsledelse da de skjøt i stolpen fra kort hold midt i omgangen. Men valdrisene kjempet godt, og greide å samle seg til en sluttspurt. Etter 88 minutter fikk Robert Frydenlund Rabben tak i ballen på ca. 20 meter, smelte til på volley og ballen dalte til allmenn overraskelse ned i Lyns mål. Ville jubelscener på Blåbærmyra, og poengdelingen stod seg kampen ut.DSC_6257.JPG

Ola Adeyemo spilte en god kamp på topp for Valdres.

Trener Atle Johannessen var godt fornøyd med poenget, og berømmer spillerne for god innsats. Dog var Johannessen litt ergelig for å ha forært gjestene to mål.

Dommer Frydelund fra Gjøvik var som vanlig god, og lot seg som vanlig ikke pelle på nesen. Det fikk Lyns trener erfare, da han ble sendt i garderoben ti minutter før slutt. Men forøvrig var det en god tone på Blåbærmyra, både på banen og tribunen. Og atmosfæren var nesten som i de gode, gamle dager.

Drageberget kåret Joakim Wiik til dagens valdris.