Valdres FK jr  -  Nordre Land
Israil Edilsultanov: 1 mål

Trøsteløst på Raufoss

Valdres FK tapte hele 1-4 mot Raufoss 2 fredag kveld. Hjemmelaget var før denne serierunden helt sist på tabellen, men hadde likevel få problemer med et usedvanlig bleikt Valdres-lag. Bildet: Raufoss går opp til 2-1.

Det begynte riktignok bra for Valdres. Etter innkast spilte Bjørnar Sæthershagen ballen inn i feltet,  der Robert Rabben raget høyest og headet i mål fra ca. ti meter. Men Raufoss førte kampen, og ble belønnet med straffespark etter 21 minutter. Simen Høglien var uheldig da ballen spratt opp i handa, og dommeren mete det kvalifiserte til 11-meter. Hjemmelaget tok ledelsen noe senere etter at en Raufoss-spiller fikk stå umarkert foran Rafael Veloso og styre ballen i mål (bildet over).

Til tross for dette fortsatte Valdres å ligge bakpå og hadde problemer med å komme seg opp i angrep. Offensive spillere som Ryan Nelson, Dan Mönell og Andreas Nyhagen, som normalt bør være en utfordring for de fleste forsvar, var bare sporadisk over på motstanderens halvdel.

Etter pause økte Raufoss til 3-1 på en gjennomløpning og 4-1 da de kom rundt på sin venstre kant. I mellomtida hadde Rafael Veloso reddet et straffespark. Valdres kom høyere opp på banen etterhvert, og produserte et par brukbare sjanser, men skåring ble det ikke.

Raufoss fikk lov til å styre kampen i dag. Det må være grunn til bekymring når et lag som før kampen lå helt sist på tabellen viser seg å ha et mye bedre pasningsspill enn oss. Når en heller ikke greide å kompensere med større innsats og vilje enn motstanderen, så måtte det gå som det gikk.

DSC_5242.JPG

Ryan Nelson

Runar Brenden stod over i dag etter tre gule kort, og det kan nok forklare noe. Neste kamp må Ryan Nelson stå over etter et nytt gult i dagens kamp. Dan Mönell er innkalt til svensk landslagssamling i futsal, men sier at han velger å prioritere Valdres FK, som spiller siste kamp før ferien mot Eidsvold Turn borte. Takk for det, Dan!