Èn omgang var ikke nok

Valdres lå an til tre poeng etter en god førsteomgang på Blåbærmyra i dag. Men etter pause kom gjestene fra Oslo sterkt og kunne juble for seier etter 90 minutter. Bildet: Øyvind Lund & Co. prøver hardt på å få ballen i mål, men uten å lykkes.

DSC_4023.JPGDan Mönell var høyt oppe etter 1-0, men kom ned på jorda i andre omgang.

Valdres spilte en god førsteomgang med vinden i ryggen. Valdrisene trykket Ready bakover og så ut til å ha god kontroll på kampen. Men det ble med èn skåring, ved Dan Mönell, som ekspederte et frispark fra Thomas Brekken videre i mål.

DSC_3990.JPGFør pause tok Rafael Veloso det som kom. I andre omgang ble det verre.

Etter pause var det Ready som hadde fordel av vinden, som blåste friskere enn den gjorde før sidebytte. Gjestene brukte bare ett minutt på å utligne; en Ready-spiller fikk fyre av fra 16-meteren, og ballen gikk inn i hjørnet til høyre for Rafael Veloso. - Det siste vi pratet om i pausa var at vi måtte være 100% på fra avspark, sa trener Atle Johannessen. - Og så gjør vi det stikk motsatte! Enda verre ble det ti minutter senere med nok en markkryper som snek seg inn i samme hjørne.

Bortelaget var uansett det beste laget etter pause. Gjestene greide å legge ned ballen og trille den til hverandre, mens valdrisene strevde med å få ballen til å gå i flere trekk. Med Ryan Nelson ute hadde Valdres problemer med å få midtbanen til å fungere og kreativiteten var borte. Selv om det ble et trykk mot Ready-målet mot slutten, greide ikke Valdres å få til noen skikkelige avslutninger på mål.

DSC_4109.JPGEn slagen gjeng!

Drageberget kåret Dan Mönell til dagens valdris.