Valdres FK jr 6 - 0 Nordre Land

Uavgjort mot Biri

Valdres-damene spilte 2-2 borte mot Biri søndag. Her kan du lese hvordan trener Joakim Wiik vurderer kampen. Bildet: Sigrun Lunde Skattebo.

Denne kampen var særs dårlig, nøytralt sett. Det ene laget var ikke interessert i å spille, mens det andre ikke evnet i stor nok grad. Det ble en krigekamp for vår del, mot et fysisk robust Biri. Det var stillingskrig hele første omgang, men Biri tok ledelsen etter et flott innlegg med følgende flott avslutning. Den burde vi avverget med et bedre press på ballfører som la innlegget. Vi utligner ved Sigrun rett før pause, som utnytter at Biris keeper mister ballen etter en corner.
Vi legger om formasjonen etter pause for å utnytte det enorme bakrommet Biri legger bak seg. Vi tar umiddelbart tak i kampen og får betalt etter 10 min når "ho mor", Eva, får satt ballen i mål etter corner. Etter det mister vi trøkket og slipper Biri inn i kampen. De begynner å produsere en del foran Andrea og får satt 2-2 20 min før slutt. Krigen fortsetter hele omgangen uten at lagene får utfordret målene i særlig grad. Biri jubler som om de hadde vunnet, mens vi er skuffet som at det hadde vært et tap.
Alt i alt var dette en skuffende prestasjon av oss. Vi finner for få dueller mot fysiske Birispillere og når vi får tak i ballen, mister vi den unødvendig ofte. Parodisk blir kampen også, når innbyttene starter allerede etter 7(!!) minutter og fortsetter hele kampen. Det som er bra, er at vi vet hva vi må forbedre til neste kamp hjemme mot Otta søndag 28.mai og det er revansjesugen gjeng som knapt kan vente på å vise seg fra en bedre side.
Laget: Andrea S, Gine, Eva, Line, Ingrid Elise, Kamilla, Andrea K, Sigrun, Birgit, Anja og Manon. FIL J17-spillerne Solveig Skattebo og Caroline Bachér kom inn i 2.omgang.