Poengene glapp

Valdres ledet to ganger mot Lyn på Bislett i dag, men greide ikke å stå i mot på slutten. En straffeskåring på overtid sørget for at alle poengene ble igjen i Oslo.

På årets varmeste dag møtte Valdres til kamp på ærverdige Bislett stadion. Trener Atle Johannesssen stilte denne gangen med de to engelskmennene Nelson og Milner på midtbanen. Dan Mönell hadde blitt trukket inn til en sentral midtbaneplass, mens Simen Høglien begynte på benken.

Keeper Rafael Veloso hadde nok å gjøre på Bislett

Naturgraset så ikke ut til å hemme valdrisene, for allerede etter 6 minutter banket Andreas Nyhagen ballen i mål. Men før det var gått 20 minutter hadde Lyn kvittert ved Fadel Karbon. Karbon fikk trekke seg inn fra høgrekanten og fyre av fra sekstenmeteren.

Lyn hadde ballen mest, men Valdres skapte en del farlige sjanser. Andreas Nyhagen var alene med keeper et stykke ut i første omgang, men keeper greide å blokkere skudet. Dermed 1-1 til pause.

Etter pause fortsatte oslolaget å ha ballen mest, men Valdres lå samlet og forsvarte seg godt. Etter 63 minutter gjorde Runar Brenden et godt forarbeide, la inn til Robert Rabben som ekspederte den videre i mål.

DSC_4251.JPGRunar Brenden (bildet) og Simen Høglien kjempet mot gamle lagkamerater i Lyn.

Temperaturen i kampen steg adskillige grader etter dette, og hjemmelaget utlignet etter klyngespill der ballen spratt flere ganger på målstreken, og til slutt over. Det ble mange stopp i spillet, men da ordinær tid var ute hadde Dan Mönell en kjempesjanse til å avgjøre kampen. Mönell fintet seg forbi Lyn-forsvaret, men ballen smalt i tverrliggeren fra ti meter!Isteden fikk Lyn straffespark kort etter, da Runar Brenden var uheldig med en tackling. Dermed 3-2, og Lyn kunne feire som om de hadde vunnet serien.

Valdres gjorde en god kamp mot seriefavorittene fra Oslo, og kunne fort hentet alle tre poengene i dag. Men marginene er dessverre ikke på vår side for tida.