Nytt tap i Solør

Valdres tapte begge oppgjørene mot Flisa i 2016, og fortsatte på samme trenden i dagens kamp. To mål på to minutter avgjorde oppgjøret på Flisa. Bildet: Øyvind Lund, Ørjan Vilhelmshaugen og Jonas Hauge

Dan, Mönell var tilbake etter lyskestrekk i dag. Derimot måtte Knut Masdal stå over pga. jobb og George Milner er fortsatt skadet. Engelskmannen er imidlertid ventet tilbake til kampen mot Ready om ei uke.

DSC_3767.JPGDan Mönell

Valdres leverte en svak førsteomgang på Flisa. Det virket som om hjemmelaget hadde mest energi, mens valdrisene strevet med å få opp dampen. Alt etter 6 minutter fikk Flisa straffe, korrekt idømt, men skuddet gikk utenfor. Spillemessig var det jevnt etter dette, men hjemmelaget hadde de største sjansene. Etter 36 minutter fikk en Flisa-spiller rom til å skyte fra omkring 16-meteren, ballen forandret retning og satte Rafael Veloso ut av spill. Bare to minutter seinere økte solungene til 2-0. Valdres hadde sjansen til å avklare, men ballen ble snappet opp og trillet i mål fra spiss vinkel. Både forsvar og keeper ble lurt ved denne anledningen.

Valdres var mer aggressive etter sidebytte, og hadde et par gode muligheter for redusering. Nærmest da Dan Mönell dro seg fint fri på høgresida, la tilbake til Charlie Abrahams, som satte ballen over for så og si åpent mål. Mot slutten av kampen åpnet Valdres-forsvaret seg, og bare god innsats fra Rafael Veloso hindret flere skåringer til hjemmelaget.

På Valdres var det ingen som utmerket seg i dag. Dan Mönell virket ikke helt i kampform etter skaden, og først et stykke ut i andre omgang fikk han vist hva han dugde til. Motstander Flisa var mer ballsikre, fant hverandre bedre og vant alt i alt en fortjent seier i en jevnspilt kamp.

Trener Atle Johannessen var oppgitt over en start der Valdres aldri kom seg ut av startblokkene. Johannessen varsler at det kan bli aktuelt med rokkeringer på laget til neste kamp, mot Ready på Blåbærmya neste søndag.