Gjøvik-Lyn 2 - Valdres FK » Gjøvik stadion » 13. mai 2024 19.30
Øystre Slidre 3 - 0 Valdres FK 2
Rogne kunstgras

Serieåpning under vinterlige forhold

Det snør på Blåbærmyra, og mer snø er ventet fram mot kampstart mandag kl. 17. Men Tony Andrè Strande er klar med traktor og snøskuffe, så kamp kommer det til å bli. Motstander Eidsvold Turn blir av bookmakerne vurdert som klar favoritt i kampen.

Eidsvold Turn blir regnet som nestfavoritt i avdelingen, etter Lyn. I cupen kom laget greit gjennom første runde, men røk ut runden etter da det ble 4-5 mot tromsølaget Fløya. Før påske var Eidsvold Turn på treningsleir i Spania, og trente under helt andre forhold enn det som venter mandag. Men noen dager hjemme har nok gjort at eidsvollingene stiller akklimatisert på Blåbærmyra.

Bookmakerne vurderer Eidsvold Turn som klar favoritt i kampen. Norsk Tipping gir 3,65 for hjemmeseier, 4,50 for U og bare 1,50 for borteseier. NordicBet har lignende odds.

Trener Atle Johannessen melder om en nesten komplett tropp før serieåpningen. Eneste minus er Kasper Dyve, som ennå ikke er spilleklar. Blir det samme startoppstilling som mot Kolbu/KK, Johannessen? - Ikke nødvendigvis, svarer Valdres-treneren. Vi er nå i den heldige situasjon at det er kamp om plassene, så endringer kan det bli. George Milner er forøvrig klar etter ankelskade, men har fått trent lite i det siste. Det er derfor ikke sikkert at han spiller fra start.

Hva vet du om motstander Eidsvold Turn? - Jeg vet at de har en god spiss i Pjotr Gawecki, og også en bra keeper. Ellers tror jeg laget er bedre offensivt enn defensivt.

Da er det bare å beholde påskeantrekket på og møte til det som kan bli en interessant forestilling mandag kl. 17!

Her er Norsk Tippings odds for avdelingen:

Lyn 1,35, Eidsvold Turn 3,00, Frigg 7,50, Stabæk 2 og Ready 15,00, Flisa 25,00, Lillehammer 30,00,  Korsvoll og Valdres 35,00, Gjøvik-Lyn 40,00, Tynset 75,00, Redalen 100,00, Raufoss 2 og Lokomotiv Oslo 125,00.

torsdag 09.05 kl. 15.00
Valdres FK - Kongsvinger 2