Godkjendt generalprøve!

Valdres FK slo Kolbu/KK 3-1 på Blåbærmyra i kveld, i det som var generalprøven før seriestarten 2. påskedag. Trener Atle Johannessen var fornøyd med kampen, selv om han kunne ønsket seg noe bedre uttelling på sjansene. Særlig fornøyd var han med Ryan Nelson (bildet).

Valdres stilte sitt beste lag i kveld, minus George Milner, som har en lettere skade i leggen. Milner forsikrer imidlertid at han er klar til seriestarten mot Eidsvold Turn om ei uke. Motstander Kolbu/KK hører hjemme i 4. divisjon, men holdt nylig Redalen til uavgjort og straffer i cupen. Laget viste seg som en sterk motstander, som vi tror blir å finne i toppen av sin avdeling.

Simen Høglien.JPG

Simen Høglien i godt driv på midtbanen.

Totningene åpnet bra, men Valdres tok etterhvert over og Dan Mönell satte inn 1-0 etter at kvarteret var spilt. Charlie Abrahams økte til 2-0, men Kolbu/KK kom tilbake og reduserte med en fin heading et stykke ut i omgangen.

Valdres, med vinden i ryggen, dominerte andre omgang, og det burde ha blitt flere skåringer enn den ene ved Dan Mönell. Til gjengjeld var Kolbu/KK svært sjelden å se foran målet til Rafael Veloso. Dermed endte det 3-1, en litt for knapp seier i betraktning av spill og sjanser.

Trener Atle Johannessen var fornøyd med kampen, bortsett fra det siste kvarteret av første omgang. - Vi greide å ligge godt samlet med laget defensivt, og slapp motstanderen til få sjanser. Charlie Abrahams viser stadig bedre form, og løp mye. Det samme gjorde forøvrig Robert Rabben da han kom inn. Men bestemannsprisen gir likevel Johannessen til en liten og kjapp engelskmann, Ryan Nelson. Særlig samarbeidet med Dan Mönell ga oss forventninger om hyggelige stunder på Blåbærmyra i år.

Valdres FK: Rafael Veloso, Runar Brenden,Jonas Hauge, Knut Masdal, Thomas Brekken, Andreas Nyhagen, Simen Høglien, Øyvind Lund, Ryan Nelson, Dan Mönell og Charlie Abrahams

Inn i 2. omgang: Robert Rabben, William Nissen og Kasper Dyve