Unge briter skal spille for Valdres

To unge engelskmenn signerte for Valdres FK tirsdag kveld: George Milner (t.v) og Ryan Nelson, begge 19 år gamle. Trener Atle Johannessen begynner dermed å få den bredden på stallen som han ønsker seg før sesongstart.

De to britene landet på Gardermoen tirsdag, gjennomførte sin første trening med Valdres FK og signerte deretter for klubben samme kveld. Ingen skal klage på tempoet i prosessen!

DSC_2893.JPG

George Milner

George Milner er angrepsspiller, nylig fylt 19 år og har spilt ungdomsfotball i Chesterfield. Han spilte senest for Clipstone FC og Buxton FC i Northern Premier League. Milner er 1,70 høy, en rask spiller med god teknikk.

DSC_2891.JPG

Ryan Nelson kommer fra skotske Quen of the South, som holder til sør i Skottland i byen Dumfries. Queen of the South spiller på nivå 2 i Skottland, og Nelson har spilt for klubbens under-20 lag. Han forteller at han har hatt en del kamper på benken for førstelaget, men uten å få noen reell sjanse til å vise seg frem. Da så muligheten for å spille for selveste Valdres FK dukket opp, var valget enkelt! Nelson er offensiv midtbanespiller.

Trener Atle johannessen har hatt kontakt med de to engelskmennene en stund, så det var ikke cup-fadesen mot Follebu som fikk han til å hente de to. Men stallen har vært faretruende tynn, så forsterkninger var nødvendig. Etter å ha sett nykommerne i aksjon på trening, tror vi at de vil tilføre Valdres mye når det gjelder tempo og ballbehandling.

Vi ønsker Milner og Nelson hjertelig velkomne til Valdres!