Valdres FK jr 6 - 0 Nordre Land

Rafael Veloso blir juniortrener

Valdres FK har ansatt Rafael Veloso(24) som ny juniortrener. Portugiseren, som også er keeper i klubben, har underskrevet en ettårskontrakt.

Rafael har tidligere spilt for Belenenses i portugisisk toppserie og har godt over 20 landskamper for Portugals ungdomslandslag. Han er godt skolert og det ser daglig leder Philip Stensæter på som en stor fordel:

- Vi har ansatt Rafael som hovedtrener for juniorlaget fordi vi har sett at han er riktig type personlighet, har god innstilling og samtidig er skolert i en av verdens beste fotballkulturer. Som spiller har han også vært i søkelyset til noen av verdens beste klubber, og vi håper å kunne se at han overfører noe av sin kunnskap og mentalitet til våre unggutter, poengterer Stensæter.

Rafael vil fortsatt være keeper på A-laget, men med god planlegging og hensyn til trenings- og kampplanlegging vil det ikke være noe problem å kunne være aktiv på begge arenaer. Klubben er innstilt på å legge juniorkamp og trening til andre tidspunkt enn A-lagsaktivitet.

Teksten fortsetter under bildet

Rafa
Klar: Rafael slik vi er vant til å se å han. Mellom stengene. Neste år er han også juniortrener

Rafael har etter at han kom til Norge i mars i fjor, funnet seg svært godt tilrette med sin kone Patricia. Hans gode, vinnende vesen og evne til å vise omsorg og glede vil komme godt med i jobben. Hovedpersonen selv har satt seg et klart mål for jobben han skal gjøre:

- Jeg ønsker å kunne bidra med min erfaring fra store fotballnasjoner, og jobbe på den måten jeg har lært i Portugal med god kvalitet i hver treningsøkt. For min del er det slik at det eneste målet man kan ha, er å gjøre det bedre enn sist gang. For laget så betyr det litt bedre enn i fjor, og for spillerne betyr det litt bedre enn i går, proklamerer han.

Treningshverdagen for juniorlaget starter opp 12. januar i Valdres Storhall, og det er lagt til rette for tre treninger i uka på grønt gress gjennom vinteren. På forespørsel om hva han tenker om spillegruppa og lagets muligheter tar han litt betenkningstid:

- Vi skal jobbe for at alle er enda bedre enn i fjor, men jeg har ikke sett spillerne så veldig mye og kan ikke sette dem opp mot noe nivå i kretsen enda. Du skal få et bedre svar i februar!

Vi er ekstremt glade for at Rafael har sagt seg villig til å trene juniorene i 2018, og ønsker han lykke til. Du kan forøvrig se spillerstall for juniorlaget per 22.12 her