Valdres FK jr  -  Nordre Land
Israil Edilsultanov: 1 mål

Banket Lillehammer 2 i sesongavslutningen

Juniorene avsluttet sesongen med kamp mot Lillehammer 2 på Blåbærmyra mandag kveld. Lillehamringene var på forhånd avdelingsvinnere, men måtte reise nå heim med hele 2-6 i bagasjen.

Juniorene begynte beskjedent i 1. divisjon denne sesongen, men har spilt seg stort opp utover høsten. På de tre siste kampene har det blitt tre strake seire og laget har skåret hele 15 mål. Dermed endte Valdres på andre plass etter Lillehammer 2.

I gårsdagens kamp tok Valdre ledelsen alt etter ett minutt ved Mathias Svalastog. Ved pause stod det 3-1 til hjemmelaget. Etter sidebytte kom A-lagsspillerne Jonas Hauge og George Milner innpå, og Milner tegnet seg for et ekte hat-trick for andre kampen på rad. Likevel var det en typisk lagseier, ifølge trener Øyvind Nyhagen.

Nyhagen var naturlig nok godt tilfreds med kampen, og mener laget har vist en fin utvikling utover sesongen. Valdres mister alltid mange spillere i sommerferien, så også i år, men samarbeidet med Fagernes IL mener Nyhagen har fungert utmerket.

- Kommer du til å fortsette som trener, Nyhagen?

- Det vet jeg ikke. Vi kommer til å ta en oppsummering og evaluering til uka. Jeg kommer nok til å bidra på en eller annen måte også neste år, men om det blir som trener er nok for tidlig å si.