Mye positivt i første treningskamp

A-laget til Valdres FK gjorde et positivt inntrykk i årets første treningskamp, selv om en 2-0 ledelse ble til 2-3 i annen omgang. Fredrikstads juniorer tok seieren med det siste sparket på ballen.

Tilskuerne i Valdres Storhall var nok særlig spente på Runar Brendens comeback i Valdres-trøya. Runar tok plass på høgre back, og viste straks at han blir en verdifull forsterkning i 2017. Med god ballkontroll og stor fart satte han i gang flere gode angrep. Runar sier at det har blitt beskjedent med fotball-trening så langt i vinter, men at han føler det gikk rimelig bra i debuten. Vi tror han kommer til å bli en hit på Blåbærmyra i sommer!

Brenden.JPG

De andre Oslo-valdrisene, Knut Masdal og Simen Høglien viste også gode takter, Masdal som midtstopper og Høglien på midtbanen. I andre omgang fikk de selskap av Ayouba Swaray på høgre kant. Swaray, som ennå ikke har skrevet under for Valdres, bor for tida i Østfold, og han forteller at det har blit noe tynt med fotball så langt i sesongen.

Selv om det var Fredrikstads juniorer som åpnet best, tok etterhvert Valdres over kampen i storhallen. 1-0 kom på en flott prestasjon av Andreas Nyhagen, som fikk ballen helt ute ved sidelinga, dro seg forbi 2-3 forsvarere og satte ballen under FFK-keeperen og i mål.

I andre omgang økte Øyvind Lund til 2-0 etter corner, og Valdres så ut til å ha god kontroll på kampen. Thomas Brekken stod for flere gode raid på venstrekanten, og det var flere ganger nære på 3-0. Men valdrisene begynte nok å bli litt trøtte utover i omgangen, og det ble gjort mange bytter. Trener Atle Johannessen valgt å kjøre innpå en rekke unge spillere på slutten.  Ungdommene på 15 og 16 kom godt i fra oppgaven, men ble selvsagt litt lette i duellene. Dermed kunne FFK sette inn tre mål og dra seieren i land med det siste sparket på ballen.

Startoppstilling; Arild Bø, Runar Brenden, Knut Masdal, Jonas Hauge, Thomas Brekken, Andreas Nyhagen, Øyvind Lund, Simen Høglien, Andreas Dyve William Nissen og Robert Rabben.Juniorer.JPG

Talentfulle ungdommer som debuterte på A-laget: Simen Ringli (02) Thomas Ringen, Eskil Hauge og Vemund Magnussen (alle 01)

Tidligere på dagen hadde Valdres FK junior tapt 0-3 mot Fredrikstad G16. Tross tapet hang Valdres godt med i kampen, og hadde bl.a fire skudd i stengene.