Valdres FK jr 6 - 0 Nordre Land

Usikker foran slaget på Gol

Trener Atle Johannessen er usikker foran møtet med Hallingdal på Gol lørdag. Hallingdal har en lang tapsrekke, men nettopp det bekymrer valdrestreneren. En trend varer aldri evig, og nettopp denne kampen vil hallingene gi alt for å vinne.

Hallingdal har ikke tatt poeng siden de slo Sander 3-2 hjemmer 4. juni. I forrige runde ble det 0-4 borte mot Kongsvinger 2. I likhet med Valdres har Hallingdal mistet en del spillere i løpet av sommeren, og alt håp om fortsatt spill i 3. divisjon er ute. Men hallingene viste at de kan mobilisere mot Valdres, seinest i treningskampen i juli, da de slo til med 6-2. Akkurar denne kampen, som kan bli det siste lokaloppgjøret på lang tid, vil nok Hallingdal ta ut absolutt alt for å vinne.

Valdres har sine egne problemer, for eksempel svak borteform og tynn stall. Ayouba Swaray er fortsatt ute med lårskade, og kan bli værende ute nokså lenge. Derimot er Jonas Jørgensen tilbake, noe som er særs viktig for laget. Men Jonas må være snill som et lam i alle kamper framover, for hvert gult kort betyr automatisk karantene den neste! Også Øyvind Lund vil måtte stå over  dersom han får et nytt gult, og det har ikke Valdres råd til!

Atle Johannessens gutter har tapt fem av ni bortekamper så langt, men treneren mener at søndagens kamp mot Skedsmo ikke var så ille som resultatet (0-4) tyder på. Kampen var helt jevn de første 25 minuttene, og den siste halvtimen var Valdres det førende laget. Men en halvtime i midten ødela for valdrisene. Johannessen opplyser at han var rasende etter kampen - på egne spillere, dommer, kjerring og unger (!). Men humøret har kommet seg etterhvert, og  mot Hallingdal er han først og fremst opptatt av å få bort personlige feil, som ødela mye mot Skedsmo.

Valdres-treneren har regnet ut at 15 poeng til vil være tilstrekkelig til å sikre Valdres en plass blant de fire beste. Men også en femteplass vil etter alt å dømme være nok til å sikre spill i 3. divisjon neste sesong. Men valdres har en del vanskelige kamper igjen, og få spillere å ta av. Så alt er åpent foran de åtte siste kampene.

PS! Av de 11 som startet mot Hallingdal på Blåbærmyra 16. mai, er bare 4 tilbake: Thomas Brekken, Jonas Jørgensen, Niklas Stenqvist og Dan Mönell.

Drageberget setter opp buss til kampen.