Valdres FK jr  -  Nordre Land
Israil Edilsultanov: 1 mål

Juniorene slo tilbake

Trener Ole Anders Ulven har måttet bygge opp så og si et nytt lag foran høstsesongen. Det gikk riktig ille i første kamp, men laget har brukt treningsuka godt. Denne gangen lyktes Valdres i å være aggressive, vinne dueller og erobre ballen høgere i banen. Unødvendige feil var luket bort, og det ble vist mye større besluttsomhet, særlig i motstanderens boks. Istedenfor å sende ballen fra seg, tok nå gutta ansvaret og sendte den i mål.

Kongsvinger skåret først, men Valdres slo grusomt tilbake med fem strake skåringer før pause. 1-1 ble satt inn av Bendik Strand Moen, som snappet ballen og avsluttet fra 16 meteren. Ett minutt senere kriget Sondre Evensen ballen i mål til 2-1, mens Marius Bråten satte breisida til etter corner noen minutter seinere.

4-1 aspirerer nok til årets mål på Blåbærmyra. Andreas Nyhagen vant ballen inne på egen halvdel, forserte noen meter over midten før han brente til. Ballen gikk i en flott bue over keeper og i mål. Skåringer nesten fra midtbanen er sjelden kost, og i farten minnes vi bare Mato Grubisic som har gjort noe lignende, mot Raufoss for en del år siden. Sondre Evensen avsluttet omgangen med å dra seg forbi forsvaret utenfor 16.meteren og satte ballen i lengste hjørne.

Andre omgang ble naturlig nok et lie antiklimaks, men et flott angrep sørget for at Valdres fikk nettkjenning også etter sidebytte. Marius Bråten spilte fint opp Bendik Strand Moen, som rundet keeper og skåret elegant. Kongsvinger kom bedre med i denne omgangen og skåret to ganger, noe som gjorde at sluttresultatet ble 6-3.

Det var et ungt lag Valdres stilte onsdag. Ole Anders Ulven gir ros til debutantene Daniel Myhre (keeper) og Sander Rosendal, som gjorde en god kamp på venstre back. Andreas Nyhagen markerte seg på midtbanen, men treneren synes det er vanskelig å kåre en bestemann i kampen. Hele laget får bestemannsprisen denne gangen!