Valdres FK jr  -  Nordre Land
Israil Edilsultanov: 1 mål

Tosifret - for første gang!

Valdres slo Sander med hele 10-0 borte i dag. Det er første gang Valdres FK vinner tosifret, i alle fall når det gjelder seriespill. Simen Høglien (bildet) åpnet skåringene alt etter 58 sekunder.

Trener Atle Johannesssen hadde på forhånd innprentet gutta hvor viktig det er er være "på" fra start. I en del  av bortekampene har ikke det vært tilfelle, og Valdres har raskt kommet på etterskudd. Men idag lå altså ballen i Sanders bur før minuttet var gått. Første gang hedmarkingene fikk kjenne på ballen var da de tok avspark på 0-1!

Kampen i dag ble spilt på en stor, våt og flott gressmatte. Atle johannessen mener den er 6 meter bredere enn Blåbærmyra. Dette ga Valdres store rom å spille på, og med stort tempo, god presisjon og fine kombinasjoner fikk hjemmelaget store problem med å demme opp. Dan Mönell stod for 4 av skåringene, Stenqvist 2, mens Høglien, Brekken (straffe) Bolstad og Lund stod for de øvrige.

Atle Johannessen var naturlig nok fornøyd med det gutta presterte i dag. Laget har hatt en god treningsuke bak seg, og i det hele tatt responderer spillerne bedre enn hva som var tilfellet en periode. Gledelig er det ellers at Robert Rabben var tilbake i troppen etter langvarig skade, og kom på banen i andre omgang. Derimot slapp man heldigvis å bruke reservekeeperen, som var Johannessen selv!

Ayouba Swaray stod over i dag pga. en lettere skade. Aidan Hawtin er fortsatt skadet, mens Sam Humphreys var ute med tre gule kort. Engelskmennen reiser tilbake til hjemlandet i morgen (søndag), og foreløpig er de ikke avklart om de kommer tilbake til høstsesongen.

Ellers var kampen i dag avskjed med 97-årgangen, minus Joakim Halvorsen. Sindre Lokreim Bolstad, Kasper Dyve, Erlend Sæbu, Sindre Veltun og Erlend Flaten forlater alle Valdres for studier, jobb eller militærtjeneste. Klubben takker for innsatsen og ønsker velkommen tilbake!