Valdres FK jr 6 - 0 Nordre Land

Stortap i Baja-comebacket

Hallingdal - Valdres 6-2 (2-1)

Valdres startet med dette laget i kveld:

Kai Erik Rundbråten, Thomas Brekken, Sondre Lunde, Jonas Hauge, Robert Rabben, Øyvind Lund, Simen Høglien, Andreas Nyhagen, Dan Mönell, Ayouba Swaray og Joakim Halvorsen.

Inn i 2. omgang: Sebastian Stenqvist, Ørjan Vilhelmshaugen, Joar Hoberg, Jan Chr. Fjelltun og Kasper Dyve

Valdres var det førende laget i første omgang. Det var sjelden hallingene nærmet seg Valdres -målet, men det stod likevel 2-1 til pause. 1-0 kom etter frispark der Valdres-forsvaret ikke greide å avklare, og 2-0  direkte på corner som skrudde forbi "Baja" og i mål. Valdres reduserte etter et fint angrep der Ayouba Swaray spilte fri Dan Mönell, som banket ballen i mål fra skrått hold. Men valdrisene burde med normal uttelling ledet til pause.

DSC_0387.JPG

Corneren skrur over "Baja" og inn i Valdres-målet.

Begge lagene gjorde en del bytter i pausen, og det var hallingene som viste seg sprekest i andre omgang, 2-1 ble til 6-1, før Mönell pyntet på resultatet etter forarbeid av Kasper Dyve.

DSC_0451.JPG

Valdres-forsvaret fikk nok å gjøre etter pause. Her Andreas Nyhagen, Joar Hoberg, Ørjan Vilhelmshaugen og Simen Høglien.

Vi spurte "Baja" Rundbråten etter kampen om han var fornøyd med egen innsats.

- Nei, nei, den er jeg ikke spesielt fornøyd med.

Hvor mange av målene hadde du tatt i dine velmaktsdager?

- Tja, jeg burde vel tatt halvparten kanskje, bl.a de to første.

- Dersom du skulle få spørsmål fra Atle Johannessen om å steppe inn i en seriekamp senere i sesongen, vil du si ja?

- Nei, det kommer ikke på tale.

- Er det helt sikkert?

- Det er helt garantert.

Uansett var det ikke "Baja" sin skyld at sifrene i kveld ble såpass stygge, og vi takker for at han var sporty nok til å ta utfordringen!

Vi tar ellers med oss at det var mye positivt å se i første omgang. Ayouba Swaray skapte mye framover, og Robert Rabben viste at han er på gang etter langvarig skade. Kampen får ellers være en påminnelse om at det ikke bare blir å møte opp for å hente poengene når serien starter igjen neste helg.