Uavgjort mot Lillehammer

Juniorene stod for en bra prestasjon ved å greie uavgjort 2-2 borte mot Lillehammer torsdag kveld. En utligning etter 89 minutter sørget for at ett poeng ble med hjem til Valdres. Bildet: Knut Ole Ranheim

Lillehammer og Valdres møttes i cupen for noen uker siden, noe som endte med at Lillehammer satte inn kampens eneste mål på overtid i andre ekstraomgang. Det var derfor en passende revansje at Valdres denne gangen kunne berge poeng helt på tampen.

Ole Anders Ulven melder om en bra førsteomgang fra Valdres. Andreas Nyhagen ga oss ledelsen etter en fin overgang der han ble spilt fri av William Nissen og kom alene med keeper. 0-1 var også stillingen til pause, i en kamp som ble spilt i 27-28 graders varme på Stampesletta.

Lillehammer overtok mye av spillet etter pause. Lillehamringene var litt mer aggressive og vant litt flere dueller enn oss. Utligningen kom etter 60 minutter, der Lillehammer vant en duell på bakre stolpe etter dødball. Hjemmelaget tok ledelsen ti minutter før slutt, da valdrisene ikke greide å klarere en situasjon inne i feltet, men sendte ballen i en Lillehammer-spiller og i eget mål.

Da så det stygt ut for Valdres, men Ulven forteller at laget greide å samle seg til en sluttspurt de siste minuttene. Bendik Strand Moen fikk ballen, spilte opp William Nissen som satte den i lengste hjørne. Dermed endte kampen med poengdeling, og Valdres holder fortsatt tabelltoppen i junior elite.

Valdres-treneren forteller om jevnt god laginnsats torsdag kveld. Han har likevel lyst til å trekke fram Marcus Hermundstad på høgre back, som hadde mye spill og stort trøkk mot seg, men som stod fram med stor innsats gjennom hele kampen.