Valdres FK jr  -  Nordre Land
Israil Edilsultanov: 1 mål

Tredje strake bortetap

Valdres FK sliter med borteformen. Onsdag ble det et nytt tap ved Glommas bredder, da det ble 1-2 mot serieleder Flisa. Bildet: Andreas Nyhagen, som hadde et positivt innhopp i andre omgang.

Valdres startet kampen slik de hadde tenkt, forteller Atle Johannessen. Laget lå lavt, og greide å få til mange brudd. Men presisjonen ble for dårlig og det var ikke nok bevegelse i laget. Dermed ble det heller ingen sjanser av det, og isteden var  det vertene som tok ledelsen etter 7-8 minutter. Det var Jonas Jørgensen som ekspederte et Flisa-innlegg i eget mål.

2-0 ble det i begynnelsen av andre omgang. Et innlegg spratt over Jørgensen og ble satt i mål via tverrliggeren. Flisa kjørte kampen på dette tidspunktet, men fire bytter gjorde at det kom mer fart i valdrisene: Simen Høglien for Erlend Sæbu, Joakim Halvorsen for Sindre L. Bolstad, Andreas Nyhagen for en småskadd Thomas Brekken og Kasper Dyve for Sebastian Stenqvist.

Valdres tok fatt i kampen og skapte mange og store sjanser de siste 20-25 minuttene. Jonas Jørgensen reduserte ti 1-2 etter en corner fra Dyve. Men et skudd i tverrliggeren var det nærmeste Valdres kom utligning, og dermed ble det enda en lang tur hjem fra Glommas bredder.

Aidan Hawtin klarte ikke å bli skadefri til kampen, og spilletillatelsen til Ayouba Swaray kom akkurat litt for seint. Men både Ayouba og Sondre Lunde er klare til neste kamp.

Valdres ligger med dette på fjerdeplass på tabellen, men har en mulighet for å bedre posisjonen alt på lørdag, da Kongsvinger 2 kommer til vårsesongens siste hjemmekamp.